‘Eigen sanitair’ is een belangrijke factor geworden in de kampeersector

Uit onderzoek van Markteffect in opdracht van BOVAG onder 1.076 consumenten blijkt dat 45 procent van de Nederlanders, rekening houdend met het coronavirus, er deze zomer de voorkeur aan geeft om met de eigen auto of camper op vakantie te gaan. 

Zelfvoorzienendheid is een absolute voorwaarde op de camping. Naar verwachtingen mogen de gemeenschappelijke sanitaire voorzieningen op de campings pas vanaf 1 juli open. Ook daarna zal de oproep om 1,5 meter afstand te houden voor de nodige knelputen zorgen. Dat betekent dat kampeergasten of zelf hun sanitaire voorzieningen mee moeten brengen; of dat zij een plek huren waar privé sanitair aanwezig is.

Zie ook: Privé Sanitair; een checklist voor de aanschaf

Run op campers met eigen sanitair

Deelplatform Camptoo (verhuur van campers) zag de verhuur van campers en caravans met eigen toilet-, douche- en keukenvoorzieningen ten opzichte van vorige maand vertwintigvoudigen. Martijn Peters van Camptoo ziet dat verhuurders van campers hier ook op inspelen: “Je ziet dat verhuurders op allerlei creatieve manieren hun deelcamper zelfvoorzienend maken en de uitgifte op een veilige en verantwoorde manier regelen. En bovendien, een camper met eigen toilet, douche, koken en stromend water is op dit moment een luxe, en enorm gemakkelijk.”

Meer informatie: www.camptoo.nl

Ook ‘hulpmiddelen’ worden goed verkocht

Bovag, die o.a. de verkopers van caravans, campers en kampeermateriaal vertegenwoordigd ziet nog een productsegment groeien: “De vraag naar accessoires, zoals draagbare toiletten en buitendouches is bij de 300 BOVAG-bedrijven momenteel ongekend hoog, zo leert navraag bij onze leden.”

Meer informatie: www.bovag.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *