Een doelgroepindeling op basis van kleedgedrag. Dat is typisch een segmentering voor wellnessresorts. Zij constaeren een grote toename in het aantal gasten op badkledingdagen. In verhouding stijgt het aantal nieuwe wellnessgasten op badkledingdagen zelfs harder dan op reguliere dagen. In antwoord op de toegenomen vraag voert SpaPuur in Tilburg nu een badkledingdag in het weekend in.

Directeur van International Wellness Resorts (IWR) Gert van der Steen geeft aan dat de extra badkledingdag in het weekend het gevolg is van de toegenomen vraag. “We zien dat de badkledingdagen bij SpaPuur steeds populairder worden. Door een extra badkleding in te voeren kunnen nog meer mensen op een laagdrempelige manier in alle rust kennismaken met wellness”.
Wellnessliefhebber mevrouw van Keuningen juicht het besluit van het wellnessresort toe. “Op de reguliere badkledingdinsdag zou ik een vrije dag moeten opnemen om naar de sauna te kunnen. Ik ben dan ook heel blij dat ik nu ook op de zondag welkom ben in badkleding”. Oorspronkelijk werd de dinsdag als badkledingdag gekozen omdat het op die dag relatief rustig was en er op die manier weinig reguliere gasten hinder van zouden ondervinden. Tegenwoordig kunnen wellnessbezoekers drie dagen per maand in badkleding naar SpaPuur en hebben ze een echte stem gekregen die dus ook gehoord wordt. Het taboe op badkledingdagen lijkt nu dan ook definitief doorbroken.
Bron: persbericht Spa Puur