Pretparkbeheerder Walibi wil zich steeds meer profileren als compleet mediabedrijf op het vlak van gezinsentertainment in Europa. Een belangrijke stap is nu gezet dankzij een exclusieve overeenkomst met kidszender Nickelodeon. Vanaf 19 februari gaan beide partijen voluit voor een 360° campagne waarin de music battle tussen de band van Walibi en die van zijn tweelingbroer Squad centraal staat.
Lancering van de bands
Nickelodeon zendt niet alleen de videoclips van beide bands uit maar staat ook in voor een lanceringscampagne waar elke beginnende muziekgroep van droomt; W.A.B en The SkunX zullen in de komende maanden op de meest onverwachte momenten op de zender opduiken. Verschillende activaties zorgen ervoor dat de kids zich als echte fans bij één van de bands aansluiten en kans maken om de bands van dichtbij te volgen.
Tweens als doelgroep
Door voor Nickelodeon te kiezen gooit Walibi zijn manier van communiceren over een totaal andere boeg. Het volledig nieuwe Walibi-universum zal zich in de eerste plaats tot de tweens richten. Jongeren van 8 tot 12 jaar die meteen de eerste doelgroep van het nieuwe Walibi-universum vormen. Als onbetwiste leider in de wereld van de Tweens wordt Nickelodeon onder jongeren van die leeftijd ook als een ‘cool merk’ gezien, met succesvolle series als Big Time Rush, iCarly en Victorious.
Internationale ambities
Ook het internationale karakter van Nickelodeon spreekt Walibi, dat zich onlangs als een nieuw Europees entertainmentmerk lanceerde, erg aan. Er bestaan momenteel 4 Walibi-parken: één in het Belgische Waver, twee in Frankrijk (Walibi Sud Ouest en Walibi Rhône Alpes) en één in Nederland (Walibi Holland). Een vijfde park onder Walibi-licentie (‘Sindibad by Walibi’) zal in 2013 in
Marokko zijn deuren openen.
Het nieuwe universum van Walibi, vergezeld door zijn muzikale makkers Fibi, Zenko en Haaz en hun tegenhangers Squad, Loco en Motiv, wordt vanaf zaterdag 19 februari op Nickelodeon onthuld.
Meer informatie: www.walibi.com