Walibi België is gestart met de bouw van twee nieuwe zones, Karma World en Fun World; beiden met een eigennieuwe attractie. De nieuwe zones zijn gericht op families met (jonge) kinderen. Het project van 17 miljoen Euro moet in de lente gereed zijn.
Vorige week maakte ook Walibi Holland bekend dat zij hun populaire Halloween event verbreden met activiteiten voor een jongere doelgroep.
Karma World
Belangrijkste trekpleister van Karma world is de nieuwe attractie Popcorn revenge. Dit is een interactieve ride die werd ontwikkeld door Alterface. Het park geeft een omschrijving van de beleving: “Bezoekers nemen plaats in één van de zeven voertuigen die hen vervolgens, op toevalsbasis, door 6 van de 7 bioscoopzalen heen zullen gidsen. De afgelegde route zal niet op voorhand vastliggen, waardoor de belevenis van de bezoeker steeds verschillend zal zijn. In elke bioscoopzaal zullen bezoekers iconische filmscènes voorgeschoteld krijgen. Deze prettige familiale ervaring dreigt echter verpest te worden door de losgelaten popcorns die de filmscènes zullen binnendringen. Met behulp van een high-tech laserpistool kunnen bezoekers de vervelende wezens wegschieten en de rust in de filmzaal terugbrengen. De attractie is een technologisch pareltje met heel wat oog voor detail; de decoratie-elementen van het Nederlands bedrijf ‘Jora Vision’ zullen de bezoekers zeker versteld laten staan.”
Het horecapunt tegenover de Cobra-achtbaan volledig gesloopt om plaats te maken voor ‘Karma Market’, dat drie gethematiseerde zalen en het gloednieuwe restaurant ‘Delhi’cious’ zal omvatten. Naast kwaliteitsvolle Oosterse gerechten zal het restaurant ook over een groot terras beschikken met, als kers op de taart, een adembenemend zicht over heel het pretpark. Zij die een kleine honger willen stillen, zijn welkom in ‘Shiva’s Foodtruck’. Daarnaast was ook de Cobra aan een opfrisbeurt toe. Tegenwoordig leunt de constructie van de attractie naar het beige en het bruine, terwijl de wagens een blauwe kleur hebben gekregen. Tot slot, werden er heel wat decoratie-elementen toegevoegd die de bezoekers rechtstreeks in een Bollywoodiaanse filmproductie zullen katapulteren. Van het toilet tot en met de heraanleg van de wandelpaden, geen enkel detail werd over het hoofd gezien om de onderdompeling in de geanimeerde Indische ambiance van Karma World waar te maken.
Fun World
Iets verder inwaarts zal ‘Fun World’ schitteren. Met wat verbeelding kan men de toekomstige kleurrijke wereld, geïnspireerd door de vindingrijke fantasie van kinderen, inbeelden. Ook hier zullen de wandelpaden volledig worden heraangelegd, zodat de zone meer in de parkervaring wordt opgenomen. Het oude picknickplekje zal plaats maken voor de nieuwe Kiddie Coaster ‘Fun Pilot’. (Bouwer: Zierer) De kiddie coaster is bedoeld voor een jongere doelgroep die Walibi bezoekt, en staat volledig in het thema van de luchtpostdienst. Deze opstapcoaster wordt 190m lang, 9.5m hoog en bereikt een topsnelheid van 40km/u.
De andere attracties in deze zone kregen een vers likje verf. Ook wordt het horecapunt opgeknapt en omgedoopt tot ‘Fun O’Clock’, en wordt er een goot uitzichtpunt toevoegd zodat ouders hun dappere (b)engels steeds in de gaten kunnen houden.
Steeds verder in het vernieuwingsplan
Deze nieuwigheden kaderen in het vernieuwingsplan dat tegen 2023 het pretpark voor 75% zal transformeren. Walibi lanceerde dit overkoepelend project met de opening van ‘Exotic World’, ‘Tiki-Waka’ en ‘Tiki-Trail’ in 2018. Ook Aqualibi, het subtropisch waterpark, kreeg vorig jaar een nieuwe Caraïbische inkleding en een extra zone op kindermaat ‘Kiddie Bay’. Dit steeds uitgebreidere aanbod is voornamelijk gericht op een familiaal publiek met (kleine) kinderen, zonder daarbij de ware ‘thrillseekers’ over het hoofd te zien. Dit investeringsplan zal bovendien voor bijkomende banen zorgen. Tegen 2023 verwacht Walibi Belgium 60 voltijds equivalenten extra aan te nemen. In vergelijking met de start van het investeringsplan stelt dit een stijging met 20% voor.
Meer informatie: www.walibi.be