Overwegend positieve resultaten dagattracties met Pinksteren

De meeste dagattracties hebben geprofiteerd van het bijzonder warme Pinksterweekend. Plopsa De Panne (België) behaalde zelfs een stijging van 53% t.o.v. vorig jaar; een absoluut record. In de loop van tweede Pinksterdag zorgde soms de aangekondigde regen- en onweersbuien voor wat minder lang blijvende bezoekers.

Plopsa de PAnne
Plopsa de PAnne

Record in De Panne
Plopsa De Panne trok meer dan 31.600 bezoekers. Hiermee verbreekt het Belgische pretpark haar record van 2010. “Het zomerseizoen van Plopsaland De Panne is heel goed van start gegaan. Na de schitterende paasvakantie, zorgt nu ook het pinksterweekend voor een record.”, zegt Parkmanager Wim Wauters, “Het mooie weer was een bijkomende troef om Plopsaland te bezoeken. We zijn uiterst tevreden met deze opkomst.”

Meer informatie: www.plopsa.be

Attracties met water
In Nederland waren voor de dagattractiebedrijven die met water te maken hadden succesvol. Bij het Dolfinarium zorgde het ‘bommetje’ van de Stellerzeeleeuw Adak voor de nodige verkoeling bij de bezoekers en ook het strand bij het Dolfinarium was goed gevuld met pootje badende en soms zelfs zwemmende gasten. In het Attractie- en Vakantiepark Slagharen was het drukker dan verwacht, de terrassen waren aangenaam vol en de accommodaties en de camping waren compleet bezet. Ook Duinrell zat goed vol met gasten in de verschillende verblijfsaccommodaties, ook al omdat kamperen met eigen tent of caravan weer in de lift zit en het prachtige weer daartoe uitnodigde. Zowel het Tikibad als het buitenzwembad waren favoriet. Als bijzondere verrassing zagen de gasten in Duinrell allerlei artiesten voorbij komen (zoals bijvoorbeeld Nick en Simon en B-Brave), die bezig waren met opnames voor het televisieprogramma Kids top 20.

Toeristen in Amsterdam
In Amsterdam, waar het goed vol was met Nederlandse en buitenlandse toeristen, wist de Canal Company veel gasten te trekken. Het mooie weer trok mensen naar het water en we kunnen zeggen dat het zomerseizoen dit weekend in Amsterdam echt is begonnen: de Harbour Cruise, dit seizoen voor het eerst gestart en de Canal Vaart met de 1-uurs rondvaart, lijndiensten en open sloepen waren een echte hit voor de bezoekers van Amsterdam. De Canal Company heeft met de maximale capaciteit kunnen varen.

Onweer
Voor Toverland viel het Pinksterweekend iets tegen. Een derde minder bezoekers dan verwacht, waarschijnlijk omdat de mensen bij het tropische warme weer toch kozen voor het strand of een recreatieplas. Overigens hebben ze geen reden tot klagen, want het seizoen is in het algemeen boven verwachting goed. Avonturenpark Hellendoorn mocht ongeveer net zoveel bezoekers ontvangen als de voorgaande jaren. Het Aquaventura slidepark was door de hoge temperaturen favoriet bij de bezoekers. Een flinke onweersbui op tweede Pinksterdag gooide enigszins roet in het eten, omdat vanwege veiligheidsredenen een aantal attracties moest worden gesloten.

Verkoelend biertje?
Dat ook binnen activiteiten ook goede resultaten boekten, bewijst de Heineken Experience. Daar ontvingen ze het Pinksterweekend 25 % meer bezoekers dan het vorige jaar. Hierbij is het speciale evenement van de vrijdag voor Pinksteren ter ere van de viering van het jubileum nog niet eens meegeteld. Het Scheepvaartmuseum bleef achter in bezoekers. Het prachtige weer nodigde niet uit om een museum te bezoeken. Hemelvaartdag was echter voor Het Scheepvaartmuseum juist wel een goede dag geweest.

Al met al is het merendeel van de bedrijven niet ontevreden en kijkt men terug op een over het algemeen goed Pinksterweekend.

Bron: persbericht Club van Elf

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *