Nieuw vrijetijdsmagazine voor achterban van AVRO en TROS

Uitcetera is het nieuwe magazine over uitjes en uitgaan, in eerste instantie gericht op de achterban de de TROS en de AVRO. De eerste editie verschijnt op 28 augustus in een oplage van 100.000 stuks. Leden van TROS en AVRO ontvangen het blad  de eerste keer gratis, met een uitnodiging voor een abonnement. De oplage van de 2e editie is 50.000. Het blad verschijnt vier keer per jaar.

uitceteraRecreatie en uitgaan
Het blad heeft een profiel opgesteld van de verwachte lezersgroep: Dat is een vrouw van rond de 40, met een gezin, die zowel de beslissingen neemt voor uitjes met haar gezin, als haar eigen uitstapjes met vriendinnen. Haar interesses liggen bij laagdrempelige of laagdrempelig gemaakte cultuur, zoals cabaret, populaire muziek, toegankelijk theater en musical, grote festivals of evenementen of tentoonstellingen of doe-activiteiten: van het maken van cupcakes tot zelf schilderen in het Rijksmuseum – mits ze ervan overtuigd is dat dit niet ‘te eng’ is. In de cultuurwereld kent en apprecieert ze vooral de mensen die ook geregeld op televisie te zien zijn in programma’s voor een breed publiek. Denk aan André Rieu, Nick & Simon, Karin Bloemen of Katja Schuurman.

Er wordt in het blad ook aandacht besteed aan dagrecreatie. Daarvoor is de redactie op zoek naar bijzondere onderwerpen; bijvoorbeeld een kijkje achter de schermen bij een recreatiebedrijf. De artikelen bestaan o.a. uit achtergrondverhalen en interviews die inspiratie bieden voor een gezellig dagje uit.

Uitgever van het nieuwe magazine is Bindinc

Bekijk de factsheet / teriefkaart bij Sanoma

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *