Vanaf 21 februari kunnen bedrijven zich inschrijven als mogelijke exploitant voor de World Food Center Experience in Ede. De nieuwe publiekattractie rondom voedsel opent naar verwachting in 2023 haar deuren.

Vanaf 21 februari kunnen bedrijven zich inschrijven als mogelijke exploitant voor de World Food Center Experience in Ede. De nieuwe publiekattractie rondom voedsel opent naar verwachting in 2023 haar deuren.

De inschrijving is onderdeel van een Europese aanbesteding om de definitieve keuze voor een exploitant te maken. De gunning van de exploitatierechten zal naar verwachting in juni van dit jaar afgerond worden.

De World Food Center Experience is een initiatief van de gemeente Ede, provincie Gelderland, World Food Center Development en Wageningen University & Research. De zelfstandige stichting die onlangs is opgericht, wil de exploitatie van de attractie uitbesteden aan een commerciële partij. De xploitant wordt verantwoordelijk voor de dagelijks aansturing van de Experience en voor het aantrekken van de beoogde 330.000 bezoekers per jaar.

Lees volledige publicatie op Tenderned: https://www.tenderned.nl/tenderned-tap/aankondigingen/188173

Belangrijke rol in ontwikkeling

Om een succesvolle Experience neer te zetten, is de inbreng van de exploitant in de ontwerpfase en de realisatiefase zeer belangrijk. Daarom is ervoor gekozen om de exploitant nu aan te besteden. De exploitant denkt samen met de aangesloten partners mee over de verdere invulling van de Experience en is nauw betrokken bij de vormgeving van de inhoud en het gebouw.

De aanbesteding van de exploitant maakt onderdeel uit van in totaal drie Europese aanbestedingen. Ook de experience-bouwer en de architect voor het gebouw worden aanbesteed. De volledige aanbesteding voor de exploitant is gepubliceerd op Tenderned.nl. Potentiële exploitanten hebben tot en met 22 maart de tijd om zich in te schrijven.

Over de World Food Center Experience

De World Food Center Experience wordt een thema-attractie over voedsel die bezoekers meeneemt op een persoonlijk voedselavontuur. Door te zien, voelen, proeven en ruiken, worden zij spelenderwijs bewust van alle aspecten rond ons eten en de keuzes die we daarin maken. Bij de ontwikkeling van de Experience zijn tal van organisaties betrokken, uit het bedrijfsleven, overheid, wetenschap en onderwijs. Het Masterplan (concept van de Experience) is ontwikkeld door de ervaren experience-designers van BRC Imagination Arts uit Los Angeles.

bron en meer informatie: https://worldfoodcenter.net/