Het Regiocongres Vrijetijdseconomie Rivierenland krijgt op 4 november dit jaar een gezelschap van topsprekers op het podium. Wat kunnen we leren van Wildlands Adventure Zoo, de Heineken Experience en de internationale conceptontwikkelaars van BRC? Het Regiocongres Vrijetijdseconomie Rivierenland krijgt op 4 november dit jaar een gezelschap van topsprekers op het podium. Wat kunnen we leren van Wildlands Adventure Zoo, de Heineken Experience en de internationale conceptontwikkelaars van BRC?

De regio Rivierenland heeft duidelijke ambities op het gebied van economische groei middels toerisme en recreatie, maar hoe realiseer je de gestelde doelen? De ervaring, het enthousiasme en de waardevolle kennis over de sector van de gekozen sprekers, zorgt voor de nodige inspiratie en moet aanleiding geven tot vragen en discussie. [caption id="attachment_46145" align="alignright" width="300"]Heineken Experience vermaakt bezoekers o.a. met virtual soccer. Heineken Experience vermaakt bezoekers o.a. met virtual soccer.[/caption]De sprekers zijn ervaren in het realiseren van concepten met attractiewaarde:

  • • Dirk Lubbers van de Heineken Experience zag de bezoekcijfers tussen 2009 en 2015 groeien met 243% tot 887.000. Er worden regelmatig vernieuwingen en nieuwe concepten toegevoegd om de bezoekervaring, maar ook de merkbeleving van Heineken een impuls te geven.
  • • Frankwin van Beers, directeur van Wildlands Adventure Zoo heeft een van de grootste recente projecten in de Nederlandse recreatiesector gerealiseerd. De verplaatsing van Dierenpark Emmen naar een andere locatie en met een nieuw leisure concept.
  • • Bart Dohmen is de Europese directeur van BRC Imagination Arts. Het bedrijf werkt veelal op de achtergrond van toonaangevende en vernieuwende concepten in de recreatiesector. Onder andere de conceptrealisatie Heineken Experience staat op zijn referentielijst, maar ook de bezoekervaring van de Floriade 2012 werd door BRC mede ontwikkeld.
  • • Ook de gastheer van het congres, Reinoud van Assendelft de Coningh, is een ervaren manager in de recreatiesector. Tegenwoordig werkt hij vanuit zijn eigen adviesbureau. In zijn ‘jonge jaren’ was hij o.a. commercieel directeur van de Efteling.

Onderdeel van het programma is een paneldiscussie waarbij vragen en stellingen moeten leiden tot waardevolle inzichten voor de verdere ontwikkeling van Rivierenland als vrijetijdsbestemming. De paneldiscussie wordt deskundig geleid door Roelof Hemmen, onder andere bekend als anchorman van het RTL Nieuws. Het Regiocongres Vrijetijdseconomie Rivierenland 2016 wordt georganiseerd door het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland in samenwerking met Uiterwaarde, en ondersteund door Regio Rivierenland. Kennisochtend Voorafgaand aan het regiocongres worden twee kennissessies aangeboden. De masterclass doelgroepen gaat dieper in op de doelgroepen die interessant zijn voor de vrijetijdssector Rivierenland en is bedoeld voor toeristische ondernemers uit Rivierenland. De workshop initiatieven vrijetijdssector & ruimtelijke ordening is georganiseerd door Regio Rivierenland en is bedoeld voor gemeentelijke ambtenaren. Meer informatie: Regiocongres.biz