De gezamenlijke marketing en promotieactiviteiten van Terschelling, voorheen ondergebracht in de stichting Marketing en Promotie Terschelling (SMPT), komen weer onder regie van de VVV. De VVV Terschelling werkt daarvoor met alle belanghebbende partijen aan een plan om de bestemming Terschelling op een eigentijdse en onderscheidende manier op de kaart te zetten. Ondernemers en eilandbewoners worden in dit proces betrokken en kunnen alvast hun stem laten horen tijdens de jaarlijkse donateursvergadering van de VVV op dinsdag 17 mei. De gezamenlijke marketing en promotieactiviteiten van Terschelling, voorheen ondergebracht in de stichting Marketing en Promotie Terschelling (SMPT), komen weer onder regie van de VVV. De VVV Terschelling werkt daarvoor met alle belanghebbende partijen aan een plan om de bestemming Terschelling op een eigentijdse en onderscheidende manier op de kaart te zetten. Ondernemers en eilandbewoners worden in dit proces betrokken en kunnen alvast hun stem laten horen tijdens de jaarlijkse donateursvergadering van de VVV op dinsdag 17 mei. Marianne Wildenberg, foto Weekblad De Terschellinger2Spilfunctie De VVV Terschelling timmert hard aan de weg om haar nieuwe ambities te realiseren. ‘Naast de bekende activiteiten als de boekingscentrale en het informeren en adviseren van bezoekers, ontwikkelt de VVV Terschelling zich sinds kort tot de marketingorganisatie voor het eiland’, zegt VVV bestuurslid Jurgen Gross. ‘Met de benoeming van Tineke Meijer als Sales Manager en Marianne Wildenberg in de nieuwe rol van Marketing en Promotie Manager is hiervoor een belangrijke stap gezet. Zij gaan samen aan de slag om Terschelling naar een toeristische “top of mind”’ positie te brengen.’ ‘De VVV Terschelling vervult bij de nieuwe aanpak een spilfunctie en werkt nauw samen met de Terschellinger ondernemers (T.O.V.), Rederij Doeksen, gemeente Terschelling, Staatsbosbeheer en andere belanghebbenden. Samen met alle betrokkenen wordt een nieuwe marketing- en promotiestrategie uitgewerkt die in de tweede helft van 2016 gepresenteerd zal worden. De belangrijkste uitgangspunten daarbij zijn duurzame groei in bezoekersaantallen, bestedingen, zichtbaarheid en de bekendheid van bestemming Terschelling’, aldus Gross. Blik vooruit Marianne Wildenberg is per 25 april in dienst getreden bij de VVV als Marketing en Promotie Manager voor Terschelling. ‘Ik kijk er naar uit om samen met eilanders en ondernemers te werken aan de marketingstrategie en de uitvoering van de campagnes. Het is een geweldige uitdaging om in deze nieuwe functie toegevoegde waarde te creëren voor Terschelling’, zegt Marianne Wildenberg. ‘Ik wil met alle partijen werken aan een goede en onderscheidende positionering en zichtbaarheid van Terschelling. Maar om te beginnen ga ik luisteren en hoor ik graag welke kansen en wensen er zijn.” Terschelling is voor Marianne niet onbekend, vooral de prachtige natuur is voor haar een onuitputtelijke bron van inspiratie. Ze komt er al van kinds af aan, vooral om te wandelen en te zeilen. De afgelopen 10 jaar werkte ze als interim marketing- en communicatiemanager voor onder andere SAIL Amsterdam, de Huishoudbeurs en de HISWA te water. Haar blik is gericht op de toekomst van Terschelling. “De toekomstige consument is immers anders dan de badgast van vandaag. Met andere wensen en een ander beslissingsproces. Mensen raken geïnspireerd door ervaringen van anderen en luisteren naar de verhalen van vrienden”, aldus Marianne Wildenberg. Praat mee op 17 mei De eerste gelegenheid om mee te praten over de marketing- en promotiekansen voor Terschelling is op 17 mei tijdens de jaarlijkse donateursbijeenkomst van de VVV Terschelling. Deze vindt plaats om 20.00 uur in hotel Schylge. Ondernemers, logiesverstrekkers en eilanders zijn van harte welkom. Meer informatie: www.vvvterschelling.nl