Op 12 januari, tijdens de Vakantiebeurs Vakdag, organiseert het Belgische platform Travel360° een sessie over de Belgische reismarkt. De Belgen zijn gevoelig voor kwaliteit, zijn levensgenieters en ontdekkers. Een aantrekkelijke markt dus, voor alle buitenlandse spelers. Op 12 januari, tijdens de Vakantiebeurs Vakdag, organiseert het Belgische platform Travel360° een sessie over de Belgische reismarkt. De Belgen zijn gevoelig voor kwaliteit, zijn levensgenieters en ontdekkers. Een aantrekkelijke markt dus, voor alle buitenlandse spelers. [caption id="attachment_40569" align="alignright" width="300"]Gastvrij genieten in Antwerpen Gastvrij genieten in Antwerpen[/caption]De workshop vind plaats op 12 januari van 12.00 tot 13.00 u. Jan Peeters van Travel360°, die al 30 jaar de Belgische reismarkt volgt, geeft zijn visie over de Belgische reiziger en reismarkt. Nederland staat in de belangstelling De Vakantiesalon Antwerpen maakte onlangs de reistrends voor 2016 bekend. Oorlog, vluchtelingencrisis, politieke instabiliteit en natuurrampen hebben een grotere invloed op het reisgedrag dan terreurdreiging of het imago van een bestemming. Een dichtbij-bestemming in een veilig land, zoals Nederland, profiteert daar van, zo wordt vermeld in het persbericht: "Naast klassiekers als een weekendje Ardennen, Parijs of Londen is het opvallend hoe populair vakanties in Nederland geworden zijn. Het positieve imago, de veelzijdigheid en de kwaliteit van het aanbod zorgen voor steeds meer Belgen die alle uithoeken van Nederland willen ontdekken." Nederland wordt vooral gepositioneerd als aantrekkelijk fietsland. (bron: Vakantiesalon Vlaanderen) Hoe speel je daar op in? De Belgische markt is aantrekkelijk, waardevol en biedt nog vele mogelijkheden. Toch hebben al verschillende Nederlandse spelers er hun tanden op stuk gebeten. Het volstaat niet om je brochure even te “vervlaamsen”, je website een .be extensie te geven en een telefoonnummer te nemen dat de beller doorsluist naar je Nederlandse call center. De Belgische markt vertoont heel wat gelijkenissen met de Nederlandse, maar de verschillen zijn cruciaal. Heel wat Nederlandse reisorganisaties kijken met groeiende interesse naar die markt van zo’n 6,5 miljoen Vlamingen. Terecht, want de Belgische reiziger is één van de “biggest spenders” in Europa. Hoge gemiddelde reisbudgetten, en forse bestedingen ter plaatse: dat klinkt goed, maar uiteraard eist die consument flink wat in ruil: onberispelijke kwaliteit, en vooral goede en vriendelijke service. De Vakantiebeurs en Travel360° bieden je de mogelijkheid om tijdens de eerste vakdag uitgebreid kennis te maken met de Belgische reiziger, en de Belgische reisbranche. War moet je mee rekening houden, waar liggen de kansen, en over welke bananenschillen mag je niet uitglijden? Jan Peeters presenteert het, en beantwoordt je vragen “naar godsvrucht en vermogen”! Inschrijven: snel een mailtje naar kris@travel360benelux.com . De woorden “ik kom naar de Belg luisteren” volstaan! Meer informatie: www.vakantiebeurs.nl www.travel360benelux.com