Toerisme Vlaanderen gaat de Noorse markt voortaan actiever bewerken. Dat is gezegd in de marge van een b2b-workshop in Oslo, waar Toerisme Vlaanderen vertegenwoordigers van de Noorse reissector in contact bracht met Vlaamse en Brusselse toeristische aanbieders. Toerisme Vlaanderen is al sinds vorig jaar actief op de Noorse markt maar wil daar nu extra inspanningen doen omdat het een belangrijke groeimarkt is. Toerisme Vlaanderen gaat de Noorse markt voortaan actiever bewerken. Dat is gezegd in de marge van een b2b-workshop in Oslo, waar Toerisme Vlaanderen vertegenwoordigers van de Noorse reissector in contact bracht met Vlaamse en Brusselse toeristische aanbieders. Toerisme Vlaanderen is al sinds vorig jaar actief op de Noorse markt maar wil daar nu extra inspanningen doen omdat het een belangrijke groeimarkt is.noorwegenNoors profiel

Noorse toeristen hebben een hoog uitgavenpatroon en zijn internationaal dan ook graag geziene gasten. Een Noor besteedt tijdens zijn vakantie gemiddeld 297 euro per persoon per nacht, wat bijzonder veel is in vergelijking met onze andere buitenlandse markten. Bovendien gaan Noren uitzonderlijk veel op reis naar het buitenland, gemiddeld 3,4 keer per jaar. “Vlaanderen is voor de Noren weliswaar geen primaire reisbestemming maar wel een zeer interessante”, zegt Peter De Wilde, CEO van Toerisme Vlaanderen. “De Noren gaan immers in de eerste plaats op zoek naar belevingen rond het thema ‘food’. Vlaanderen is met haar rijke gastronomische cultuur dan ook een ideale bestemming voor Noren die een city trip plannen.” De laatste 5 jaar steeg het aantal Noorse aankomsten met 18 procent, en ook voor de komende jaren verwacht Toerisme Vlaanderen mooie groeicijfers. Benadering via de pers Eén van de basisopdrachten van Toerisme Vlaanderen is het promoten van de toeristische bestemming Vlaanderen via zijn wereldwijd netwerk. Toerisme Vlaanderen mikt daarbij in eerste instantie op de professionele reissector en de buitenlandse pers. Dat waren dan ook de genodigden op de b2b-workshop die vandaag doorging in de Belgische ambassade in Oslo. De Noorse reissector kon er zaken doen met onze Vlaamse en Brusselse toeristische aanbieders die op uitnodiging van Toerisme Vlaanderen meegereisd waren. De Noorse pers kwam er meer te weten over de toeristische troeven van onze bestemming. Toerisme Vlaanderen liet zijn gasten ook letterlijk proeven van onze bestemming want ook Flanders Kitchen Rebel Sam Van Houcke (restaurant ‘Onder den Toren’ in Hansbeke) was van de partij in Noorwegen. Meer informatie: www.toerismevlaanderen.be