Klanten raken onderzoeksmoe. Langdradige enquêtes, online reviewverzoeken en opdringerige telefoontjes hebben ervoor gezorgd dat de response op klanttevredenheidsonderzoeken sterk is afgenomen. One2ten levert de oplossing met de introductie van een intelligente tool die het mogelijk maakt om real-time, on the spot, klantervaringen te meten op een gebruiksvriendelijke manier. Klanten raken onderzoeksmoe. Langdradige enquêtes, online reviewverzoeken en opdringerige telefoontjes hebben ervoor gezorgd dat de response op klanttevredenheidsonderzoeken sterk is afgenomen. One2ten levert de oplossing met de introductie van een intelligente tool die het mogelijk maakt om real-time, on the spot, klantervaringen te meten op een gebruiksvriendelijke manier.

[caption id="attachment_38979" align="alignright" width="300"]opstelling voor op een balie opstelling voor op een balie[/caption] Het meten gebeurt direct na of tijdens de klantervaring op locatie middels een uitnodigende en eenvoudig te bedienen display met daarin een touchscreen. De vragen zijn gemakkelijk te beantwoorden middels de universeel bekende 1-10 schaal, gekoppeld aan een herkenbare kleurencode. Het systeem is adaptief, de gegeven cijfers worden direct gekoppeld aan een waarde, die bepaalt of er een vervolgvraag ingezet wordt. Zo geven klanten feedback op een snelle en leuke manier. Waar en wanneer het ze uitkomt. Op locatie of online. Geen eindeloze vragenlijsten en een persoonlijke benadering. “We springen direct in op zowel de negatieve als de positieve respons. Het is fijn als een klant zijn klacht meteen neerlegt bij de bron, en er niet op social media mee aan de haal gaat. Aan de andere kant werkt positieve respons motiverend en enthousiasmerend. De klant zal zich gewaardeerd voelen en gekend in zijn mening. Dat stukje loyaliteit is onbetaalbaar. En zo maak je van je klanten echte adviseurs.” –Bas Cohen, CEO en oprichter. [caption id="attachment_38980" align="alignright" width="300"]intuïtief dankzij de kleurcodes intuïtief dankzij de kleurcodes[/caption] Wat maakt het verschil? Deze methode is snel, fun en makkelijk. One2ten levert een uitzonderlijk hoge response rate, aangezien de metingen ‘on the spot’ worden uitgevoerd. Daardoor is de deelnemer veel meer betrokken en zijn de cijfers betrouwbaarder. Een succesvol praktijkvoorbeeld is de ‘dinnerbox’, een box die in restaurants gebruikt wordt op het moment dat de klant om de rekening vraagt. Dinnerbox heeft een bewezen response rate van 80 procent. De adaptieve meetmethode van One2ten is een continu proces, in tegenstelling tot de veelal eenmalige onderzoeksmethoden. Daarnaast neemt One2ten de Net Promotor Score (NPS) mee in haar evaluatie. NPS meet in welke mate klanten het bedrijf aan zouden bevelen aan hun omgeving, en is dus direct te koppelen aan de groei van een onderneming. One2ten is een ‘Closed Loop Feedback Systeem’, een systeem wat organisaties in staat stelt op elk moment inzicht te verkrijgen in de klantbeleving. Niet alleen krijg je continue feedback van klanten, het systeem biedt ook de mogelijkheid om direct de feedback op te volgen zodat de klant zich beter gehoord voelt. Voor wie? One2ten is in elke bedrijfstak inzetbaar. Van een retailconcept tot evenementenorganisaties, van een dag op kantoor tot een nacht in een hotel of een etentje bij een restaurant (dinnerbox). Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om met een aantal gerichte vragen te weten te komen wat de gast van het restaurant van de verschillende facetten van een maaltijd vond. Aan de andere kant is de tool ook bij uitstek geschikt de werknemerstevredenheid te meten. One2ten is een marktonderzoek tool, maar ook een methode om processen te verbeteren en de service te verhogen. Over het product One2ten biedt verschillende soorten displays en zuilen om de metingen mee te verrichten. De interface van One2ten is duidelijk en gebruiksvriendelijk. Middels een touchscreen kunnen de vragen snel en eenvoudig beantwoord worden. De initiële vraag is gemakkelijk te beantwoorden door middel van het universele 1-10 ratingsysteem. Afhankelijk van het gegeven cijfer komen er vervolgvragen. Deze vragen zijn naar uw specifieke wensen in te stellen en bestaan uit 4 of 6 opties. De gegeven cijfers worden direct gekoppeld aan een waarde, die bepaalt of er een vervolgvraag ingezet wordt. Wordt bijvoorbeeld het product beoordeeld met een matige 6, dan wil je graag weten waarom. En word je beloond met een 9, dan is verder doorvragen niet noodzakelijk (maar een bedankje wel op z’n plaats). Resultaatverwerking geschiedt via een uitgebreid dashboard. Via het bedieningspaneel dat men kan downloaden op de iPhone of geraadpleegd kan worden op de computer, heeft men toegang tot alle reacties. Men kan eventueel de respons van verschillende vestigingen vergelijken. De vragenlijst kan overal en te allen tijde gewijzigd worden. Men heeft op deze manier de algehele controle over de apparaten en up-to-date toegang tot alle resultaten. Meer informatie: www.one-2-ten.nl