Woensdag 16 september maakte Center Parcs bekend de zevende missie kandidaat van The Green Quest te zijn. Op Center Parcs De Kempervennen start de zoektocht naar duurzame oplossingen op het gebied van afval, energie en het verkleinen van de footprint op het vakantiepark. De adviezen die hier uit komen zullen ook op de andere parken van Center Parcs in Nederland getoetst worden op haalbaarheid. Woensdag 16 september maakte Center Parcs bekend de zevende missie kandidaat van The Green Quest te zijn. Op Center Parcs De Kempervennen start de zoektocht naar duurzame oplossingen op het gebied van afval, energie en het verkleinen van de footprint op het vakantiepark. De adviezen die hier uit komen zullen ook op de andere parken van Center Parcs in Nederland getoetst worden op haalbaarheid.

Het team van duurzaamheidsexperts, het Center Parcs’ missieteam en het team van technische experts, komen samen in een denktank om te brainstormen over het vakantiepark van de toekomst. Samen trachten ze een oplossing te zoeken voor de volgende duurzaamheidsdoelstellingen:

  1. Thema Afval: Center Parcs De Kempervennen wil het recyclingpercentage nog verder naar beneden brengen
  2. Thema Energie: Center Parcs De Kempervennen wil een lager energieverbruik realiseren

De adviezen zullen ook op de andere parken van Center Parcs Nederland getoetst worden op relevantie en haalbaarheid. Zo maken technische experts van The Green Quest onderscheid tussen oude en nieuwe parken, waar de meeste innovatieve snufjes al aanwezig zijn. De gedragsverandering van medewerkers en gasten speelt een essentiële rol in deze missie van The Green Quest. Daarom is het uiterst belangrijk dat Center Parcs zowel de eigen medewerkers als het publiek mee laat denken over groene oplossingen en de volgende doelstelling: 3. Hoe ziet het vakantiepark van de toekomst eruit waar je groots kan genieten met een kleine footprint? Ook partner in foodservice doet mee sinaasappelsapAlbron voelt zich als horeca- en retailpartner van Center Parcs in Nederland en België medeverantwoordelijk voor het laten slagen van deze duurzame missie. Albron is een betrokken partner die bij al haar horeca, catering en leisure-activiteiten, oog heeft voor de wereld om zich heen. Deze visie sluit dan ook naadloos aan bij de zevende missie van The Green Quest. De komende periode gaat onderzocht worden hoe in de horecagelegenheden en de supermarkt op De Kempervennen, afval, energie en de footprint nog meer verkleind kunnen worden. Zo wordt onderzocht of een aantal grote afvalstromen ingezet kan worden om nieuwe grondstoffen te maken. Er zijn ideeën om sinaasappelschillen te verwerken tot zeep en koffiedrap te gebruiken voor het maken van aanmaakblokjes. Tips en ideeën (op het gebied van eten en drinken) hiervoor zijn van harte welkom en kunnen ingestuurd worden via thegreenquest@fd.nl. The Green Quest The Green Quest is een initiatief van Het Financieele Dagblad en BNR Nieuwsradio in samenwerking met Cofely, GFD Suez en SITA. Samen gaan zij op zoek naar oplossingen om duurzamer te ondernemen. Voor de zevende missie wordt Center Parcs onder de loep genomen. Eerder waren ABN AMRO, Arriva en het Concertgebouw missiekandidaten van deze zoektocht om duurzamer te ondernemen. Meer informatie: www.albron.nl www.centerparcs.nl