Het indoor attractiepark Yumble, dat op 21 maart j.l. werd geopend, sluit vrij plotseling de deuren. Website Looopings.com weet te melden dat het personeel is gevraagd om hun werkkleding in te leveren. Op de (gesloten) deur wordt een renovatie aangekondigd. Het indoor attractiepark Yumble, dat op 21 maart j.l. werd geopend, sluit vrij plotseling de deuren. Website Looopings.com weet te melden dat het personeel is gevraagd om hun werkkleding in te leveren. Op de (gesloten) deur wordt een renovatie aangekondigd. [caption id="attachment_34630" align="alignright" width="278"]Twister Twister[/caption] Het was al wel langer bekend dat de geprognosticeerde bezoekcijfers lang niet werden gehaald. Op de website van Yumble is het vanaf 22 juli niet meer mogelijk om entreetickets te bestellen en ook de telefoon wordt niet meer opgenomen. De website van de ontwikkelmaatschappij achter Yumble, Brandnewleisure.com, is op dit moment ook uit de lucht. BrandNewLeisure heeft ook nog een project in ontwikkeling aan de IJ-oever in Amsterdam: Fly over Holland. Het is vooralsnog onduidelijk of de sluiting (faillissement?) van Yumble ook gevolgen heeft voor dit project. Via een brief op de deur laat Yumble weten: "We hebben de afgelopen maanden veel geleerd van jullie ervaringen in Yumble. We zijn een gloednieuw concept en willen deze ervaringen graag verwerken in Yumble om het nog leuker en spannender te maken. De komende periode gaan we daar hard aan werken en daarom sluiten we de komende weken even de deuren. We wensen jullie heerlijke zomerdagen toe en houdt onze website in de gaten. Tot spoedig in Yumble." Branche was al langer sceptisch Tijdens een studiereis Family Entertainment Centers van Pleisureworld (zie verslag) in april j.l. stelden collega-ondernemers al kritische vragen: ‘Hoe gaan jullie deze investering (22 mln) terugverdienen?’, ‘Hoe reageren kinderen hier op?' 'De inkomstenbron vanuit evenementen zal dit centrum zeker nodig hebben, maar is de ruimte  daarvoor geschikt?'. Trendwatcher Hans van Leeuwen: "Yumble mist een concept gericht op een herkenbare doelgroep. Ook de positionering als 'pretpark van de toekomst' klopte niet. Er ontbreken typische pretpark-kenmerken en als je het goed bekijkt, dan waren de meeste attracties ook niet echt vernieuwend. Als ze deze locatie zouden doorontwikkelen als evenementenlocatie, dan verwacht ik veel meer succes." Zie ook ons eerdere verslag: Yumble; Attractiepark of Entertainment Center Update: artikel n.a.v. het persbericht dat Yumble heeft uitgegeven over het failissement Meer informatie: www.yumble.nl