Ondernemen is iemand zo blij maken, dat hij zijn geld aan jou wil geven! Mensen moeten vertrouwen in je hebben en ze moeten je lief vinden! Want pas dan kan je ze blij maken. Ik heb wel eerder geschreven dat niemand wil kopen bij een droeftoeter! Ondernemen is iemand zo blij maken, dat hij zijn geld aan jou wil geven! Mensen moeten vertrouwen in je hebben en ze moeten je lief vinden! Want pas dan kan je ze blij maken. Ik heb wel eerder geschreven dat niemand wil kopen bij een droeftoeter!happypreneur

Dus bedenken we steeds hoe we ervoor kunnen zorgen dat we onze doelgroep steeds nog blijer kunnen maken. We kiezen bewust voor onze blije gasten, en zetten een verwenbudget in om ze nog blijer te maken! Voor diegene die benieuwd zijn hoe we daarop sturen, is dit boek; "De ultieme vraag" een geweldige aanrader! De sturen obv de NPS score, op onze droomgasten! We gaan voor de tien met griffel, en niet alleen onze gasten worden er blijer van, ook onze medewerkers en wijzelf. Het is gewoon heel leuk om mensen die toch al fan van je zijn, te mogen verwennen. Zo liepen twee van onze stagiaires blij de receptie binnen; "Karin, we hebben net een tien met griffel gekregen." Natuurlijk gaan we dat vieren, natuurlijk gaan we deze stagiaires dan helemaal bedanken. Want dat is waarvoor we het allemaal doen, die tien met griffel. Het ultiem haalbare voor ons. [caption id="attachment_37245" align="alignright" width="194"]zou u ons bedrijf aanbevelen? (link naar managementboek.nl) link naar managementboek.nl[/caption] We hadden een bedrijf dat hier op onze camping een "hutje op de hei-sessie" had, die ook op de NPS score sturen. Maar dan net omgekeerd, hoe kan je van de criticaster een "neutraal"(7-8) maken. Ofwel in cijfers gezegd, alle mensen met die tussen de 1 en 6 geven, naar een zeven of nog hoger verwennen. In heel veel gevallen zul je het dan hebben over gasten die al klachten hebben of bepaald niet tot je doelgroep behoren. Gasten die je meer dan gemiddeld energie kosten, en met alle inspanningen ten spijt, vaak nog steeds niet die zeven of hoger zullen gaan geven. Wij zitten juist de fans van onze camping op de huid, zo komen we te weten wat we moeten aanpassen om ze nog blijer te kunnen maken. Ze komen vaak zelfs met eigen ideeën om ons verder te helpen. En het heeft ons erg geholpen om nog meer plezier aan ons mooie werk te beleven. Eigenlijk zijn we funpreneur geworden. Waar stuur jij met je organisatie op? Heb jij ook een verwen-budget voor jouw droomgasten, of stuur je liever op droeftoeters? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.