
Inzoomend op de invulling van de vrijetijdsbesteding blijkt dat een dagje naar een speeltuin (79%) of pretpark (75%) favoriet is, gevolgd door het zwembad (63%) en de dierentuin (63%). Net buiten de top drie valt de bioscoop, met 39 procent. Bijna 38 procent van de respondenten ziet een dagje winkelen als een leuk uitje met het hele gezin. Jeroen Buter, directeur van de Julianatoren, zegt: "Het is voor ouders soms een uitdaging om regelmatig met het hele gezin iets leuks te gaan doen. Bovendien wordt het met nieuwe technologieën, zoals een tablet, steeds gemakkelijker om kinderen te vermaken. Daardoor zitten ze meer binnen dan vroeger. Dit terwijl elk gezin en elk kind behoefte heeft aan gezamenlijke activiteiten. Een gezinsabonnement bij een pretpark of dierentuin is dan een uitkomst. Met zo'n abonnement kan je er, heel voordelig, meerdere keren per jaar met z'n allen op uit gaan." Reisafstand is voor de respondenten nauwelijks een issue: 89 procent van de respondenten met een gezinsabonnement van de Julianatoren, komt niet uit Apeldoorn of de directe omgeving. Jeroen Buter hierover: "Het verraste mij dat de abonnementhouders van heinde en verre naar de Julianatoren komen. Mijn verwachting was dat het park hierin vooral een regionale functie vervulde en dat de eenmalige bezoekers van verder weg komen. Blijkbaar vinden ook onze terugkerende bezoekers het niet erg om meerdere keren per jaar naar Apeldoorn te rijden. Dat is een compliment aan ons park." Bron: Julianatoren
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.