Het Camping & Bungalowparken Overleg Twente (CBOT) en het Twents Bureau voor Toerisme (TBT) hebben samen een uitgebreid promotieprogramma opgesteld om Twente als aantrekkelijke bestemming voor een kampeer- en bungalowvakantie in 2015 verder op de kaart te zetten. Het Camping & Bungalowparken Overleg Twente (CBOT) en het Twents Bureau voor Toerisme (TBT) hebben samen een uitgebreid promotieprogramma opgesteld om Twente als aantrekkelijke bestemming voor een kampeer- en bungalowvakantie in 2015 verder op de kaart te zetten.

[caption id="attachment_34391" align="alignright" width="266"]Vakantiepark Mölke - Zuna (Wierden) (2) Vakantiepark Mölke - Zuna (Wierden)[/caption] Op 2 maart hebben TBT-directeur Anna Waanders en CBOT-voorzitter Alex Wassink de samenwerking bekrachtigd. En met elkaar met een toast uitgebracht op het nieuwe toeristische seizoen dat traditioneel over een maand, met Pasen, van start gaat. ‘Het Land van …’ TBT en CBOT hebben afspraken gemaakt over een crossmediaal promotieprogramma, dat het aanbod van de kampeer- en bungalowbedrijven verbindt met toeristisch Twente. Dat gebeurt op vakantiebeurzen, met redactionele reportages in enkele publiekstijdschriften en met een aantal items in het RTL4 programma ‘Het Land van …’, dat dit voorjaar in het weekend op televisie te zien zal zijn. Een programma dat aandacht besteedt aan de beste tips voor de leukste uitjes in Nederland. ‘Het Land van …’ is een initiatief van de ANWB met wie TBT en CBOT samen optrekken. Behalve televisieformat is ‘Het Land van …’ een digitaal platform binnen de ANWB waarmee zij hun leden inspireren met leuke dagjes uit en activiteiten in eigen land. De campings & bungalowparken hebben op dit platform een speciale themapagina ‘Thuiskomen in Twente’, die zal worden gevuld met verblijfsarrangementen en toeristische informatie over de omgeving. Door het grote bereik van de ANWB-media met hun website, social media en tijdschriften wordt het aanbod van de campings en bungalowparken in Twente krachtig ontsloten. Rode draad in de beleving van Twente dit voorjaar is de uitnodiging om de streek te komen proeven. Letterlijk, bijvoorbeeld tijdens een smaakfietsroute, maar ook figuurlijk in de zin van proberen, kennismaken. Drukwerk met inspirerend aanbod Het TBT versterkt het geheel door de inzet van radio met landelijk bereik in combinatie met een drukwerk met inspirerend en actiematig aanbod, dat in een hoge oplage onder relevante doelgroepen wordt verspreid. Deelnemende bedrijven zullen met hun individuele aanbiedingen op een speciale actiesite worden ontsloten. De campagne is enerzijds gericht op branding (naamsbekendheid toeristisch merk Twente verstevigen), anderzijds op activatie (actief interesse wekken voor concreet aanbod). En koppelt de beleving van kansrijke activiteiten als fietsen, wandelen, landleven/culinair, wellness, paardrijden, cultuur/citylife aan gastvrij verblijf op de campings, bungalowparken, hotels en B&B’s. Bron: persbericht Twents Bureau voor Toerisme en CBOT