Bij een adviesbureau denk je al snel aan zwaargewichten met een grote koffer vol ervaring. Binnen adviesbureau ZKA heeft men een nieuwe afdeling opgezet waarbij jongere consultants, van de generatie Y, met een frisse blik de hedendaagse problemen tegemoet treden; ZKA - FrY.

Bij een adviesbureau denk je al snel aan zwaargewichten met een grote koffer vol ervaring. Binnen adviesbureau ZKA heeft men een nieuwe afdeling opgezet waarbij jongere consultants, van de generatie Y, met een frisse blik de hedendaagse problemen tegemoet treden; ZKA - FrY.

Overigens hebben ook deze adviseurs inmiddels de nodige ervaring. Anna Wester (28) is een van de adviseurs van FrY, samen met Sasja Vermeulen (27) en Rutger van der Maat (25). Wij gingen met haar in gesprek over de FrY aanpak.

Wat zien jullie als de belangrijkste uitdaging van de ondernemers in de recreatiesector van vandaag?

Vroeger stond je met enkele advertenties in vakantiegidsen al snel vol. Inmiddels zoeken en boeken veel gasten online. Grote partijen kunnen gasten sturen vanwege hun enorme online kracht. Technologische ontwikkelingen bieden kansen, maar hoe kunnen deze het beste geïmplementeerd worden? Welke investeringen kan en zou je moeten doen in corona-tijd? Hoe kan je duurzaam en winstgevend ondernemen? Spreek je nog wel de juiste doelgroepen? Al deze vragen komen op hetzelfde neer: Hoe kun je, in deze moeilijke tijden, toekomstbestendig worden en zelf de touwtjes in handen houden?

FrY

Welke karakteristieken voegen mensen van generatie Y vooral toe?

Wij weten als laatste generatie nog hoe het vroeger was voor ondernemers, zonder alle digitale mogelijkheden. We gingen van papier naar de cloud. Groeiden samen met de immense toename van technologische middelen op. We kennen beide kanten. Veel recreatieondernemers begonnen in een grotendeels offline wereld en hebben vaak niet de tijd en energie en soms ook niet de kennis om bij te benen wat er allemaal mogelijk is. Generatie Y wordt ook vaak de generatie WHY genoemd. Constant vragen we ons af waarom we doen wat we doen. Dit is niet rebels, maar kritisch. Generatie Y wil veel dingen anders, en beter. Waarom doet een ondernemer wat zij/hij doet? Kan het niet slimmer, anders? op een manier die beter is voor mens en milieu en net zoveel of meer opgeleverd? Generatie Y heeft immers veel van de wereld mogen zien en al deze reis-inspiratie komt in het dagelijks leven van pas. 

FrY

Zijn andere generaties ook geïnteresseerd in de nieuwe zaken die Generatie Y toevoegt?

Wij richten ons op campings, vakantieparken en hotels die verder willen. Die toekomstbestendig willen worden en die er continu naar streven om hun bedrijf te verbeteren. Dit kunnen zowel de jonge als ervaren ondernemers zijn. 

FyY

Meer weten? : www.zkafry.nl