Roompot test op twee parken 3 digitale diensten uit om zijn horeca- en parkgasten nog sneller en beter te kunnen bedienen. Gasten geven hun bestelling dankzij een QR-code of aanraakscherm door. De maaltijden worden zelfs tot aan de vakantiewoning geleverd. De eerste reacties zijn erg positief.

Roompot test op twee parken 3 digitale diensten uit om zijn horeca- en parkgasten nog sneller en beter te kunnen bedienen. Gasten geven hun bestelling dankzij een QR-code of aanraakscherm door. De maaltijden worden zelfs tot aan de vakantiewoning geleverd. De eerste reacties zijn erg positief.

Niemand wacht graag op een ober of op een maaltijd, zeker niet wanneer men met vakantie is. Om zijn gasten een nog snellere en betere service te kunnen garanderen, blijft Roompot vernieuwen. Zo test Roompot drie nieuwe digitale diensten op het Noord-Brabantse park Katjeskelder en het Limburgse park Weerterbergen.

Aan tafel met een QR-code bestellen

Gasten die graag zo snel mogelijk terug met de kinderen willen spelen en die in het restaurant liever niet op een Roompot medewerker wachten, kunnen hun bestelling online in 1-2-3 doorgeven. Sinds enkele dagen vinden zij namelijk op de tafel een QR-code die zij met hun smartphone kunnen scannen en die zo het volledige menu met meer dan 100 gerechten en drankjes – van salades tot desserts en van kindergerechten tot gebak – op hun scherm tovert. In een mum van tijd scrollen zij gemakkelijk door het menu, klikken zij de gewenste gerechten aan en bestellen zij zo het gewenste gerecht.

Omdat het systeem de tafel van de gasten automatisch herkent, kan het keukenteam van Roompot onmiddellijk aan de slag. Eenmaal klaar brengt een ober de maaltijden en drankjes met een glimlach aan tafel.

Bestelzuilen in de pizzeria en cafetaria

Gasten die op beide parken wat van de pizzeria of een snack van de cafetaria wensen, kunnen hun bestelling uiteraard aan een Roompot medewerker doorgeven, maar kunnen sinds kort ook heel wat tijd winnen door hun bestelling op een zuil te plaatsen. Men scrolt op het aanraakscherm door alle mogelijkheden, bestelt op hetzelfde scherm en betaalt via de terminal eronder. Eenvoudig, veilig en erg snel! 

Eten bestellen vanuit zijn vakantiewoning

Gasten die liever niet naar het restaurant, de pizzeria of de cafetaria gaan en toch wat in de tuin en/of vakantiewoning willen eten, kunnen op de parken Weerterbergen en de Katjeskelder ook een lekkere maaltijd vanuit hun vakantiewoning bestellen. Net als in het restaurant vinden zij in de woning een QR-code die zij met hun smartphone kunnen scannen. Op het scherm van hun smartphone verschijnt dan het volledige menu. Scrollen, klikken en bestellen volstaat om hun bestelling vanuit de vakantiewoning door te geven. Afhankelijk van hun voorkeur brengt een medewerker de maaltijd tot aan de vakantiewoning of haalt de gast die op. Betalen gebeurt elektronisch.

Overal gratis wifi

De dienst is erg licht gebouwd zodat het snel en eenvoudig op het scherm van gasten verschijnt. Zij horen er ook geen app voor te downloaden. Een smartphone met camera volstaat om de juiste pagina met de QR-code te kunnen oproepen. Roompot werkt hiervoor samen met het Nederlandse Jamezz. Wie vreest dat zijn databundel er zo snel doorgaat, hoeft zich geen zorgen te maken. Roompot biedt gratis wifi aan op zijn parken.

Erg positieve feedback van gasten

Hoewel Roompot de drie digitale diensten nog maar sinds kort op beide parken test, kreeg de grootste aanbieder van vakantiewoningen in Nederland al erg positieve feedback van zijn gasten. Zij vinden het snel, eenvoudig en veilig. Vooral dat laatste is een belangrijke troef door corona. Het contact tussen verschillende mensen wordt op die manier beperkt en de anderhalve meter regel wordt extra gerespecteerd.

Het doel van Roompot is de diensten nog enkele weken op beide parken te testen op het drukste moment van het jaar. Wanneer de feedback van gasten en medewerkers zo positief blijft, wil Roompot de dienst naar alle andere parken uitrollen.

Bron en meer informatie: www.roompot.nl