Campings: Verkoop een beleving en volg de customer experience

Binnen de recreatie sector zijn er vele vormen van glampings, campings en vakantieparken te vinden. Daarbij spelen concept, positionering en beleving een steeds belangrijkere rol in de opzet van de recreatieonderneming. Je park wegzetten met enkel en alleen hetzelfde type accommodatie, beperkt je in de doelgroepen die je hiermee wilt bereiken.

Render van de Crossover Lodge

Sander Jacob, Product Manager bij Creative Structures weet uit ervaring wat de succesfactoren zijn van een verhuuraccommodatie in het luxere kampeersegment. Hij deelt zijn inzichten in dit interview met Pretwerk.nl.

Jacob: “Een unieke beleving bieden aan je gasten zorgt voor het creëren van een perfecte setting. Met een unieke beleving trek je meer gasten en kun je een hogere prijs per nacht vragen. Steeds meer recreatieparken zie je diversiteit aanbrengen in het aanbod van verschillende accommodaties. Door op de mooie plekken op het park een bijzondere verblijf te kunnen aanbieden, zorgt dit voor een perfect stukje USP. De rol van de omgeving waarin je de accommodatie plaatst wordt steeds bepalender.

Vakantiegangers zoeken steeds meer naar deze unieke accommodaties. Glamping biedt daarin vele mogelijkheden door de diverse tentstructuren. Binnen de glamping industrie zie je nu steeds vaker de vraag naar luxe accommodaties. Men wil graag onthaasten van de drukke werkzaamheden en overvolle agenda’s van het dagelijks leven. Heerlijk naar een natuurlijke omgeving, maar met een luxe setting en styling.

Creëer een unieke ‘Customer Experience’ door jouw glamping product qua inrichting en design te laten aansluiten met de omgeving en setting waarin deze komt te staan. Hiermee zet je jouw glamping beter op de markt en zorg je voor een specifieke doelgroep uitbreiding. Met het aanbieden van een unieke accommodatie of concept blijf je weg van concurrentie op prijs. Ervaringen bij diverse parken leert ons dat unieke accommodaties en belevingen vaak als eerste zijn volgeboekt en bij schaarste ontstaat er zelfs een wachtrij. Zorg ook dat je inspeelt op het verwachtingspatroon. Het aanbod in je communicatie moet aan de verwachtingen voldoen. Beter nog; overtref je het verwachtingspatroon, dan is dat goed voor je herhaalbezoek en reviews op social media.   Met de Crossover Lodge onderscheid je jouw glamping met een unieke beleving. Gasten zullen tevreden zijn over hun verblijf en sneller een positieve review achterlaten wanneer de Customer Experience kloppend is!”


Met dank aan:

Sander Jacob, product manager bij Creative Structures en voorheen werkzaam voor een grote keten van vakantieparken.

Jacob: “Eén van de unieke glamping accommodaties is de Crossover Lodge van Creative Structures . Een luxe glamping lodge met een verfrissend design, moderne inrichting van duurzame materialen en voorzien van alle comfort. Met de grote vraag naar outdoor verblijfsaccommodaties en de wens voor een meer luxe beleving past de Crossover Lodge hier perfect bij.
De Crossover Lodge is ontworpen vanuit een luxe outdoor beleving i.p.v. een tent ervaring. Het unieke ontwerp zit in de ruime opzet (zowel binnen als buiten) en geeft de gast een luxe hotelervaring in een natuurlijke setting.
Het team van Creative Structures helpt graag met het creëren van een uniek concept en passende beleving.“

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *