• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de tweede sidebar
  • Spring naar de voettekst
Pretwerk

Pretwerk

...Ondernemend recreatienieuws...

  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Home
  • Agenda
  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Zoeken

Campings: Verkoop een beleving en volg de customer experience

30 mei 2022 by Redactie 1 Reactie

“Binnen de recreatie sector zijn er vele vormen van glampings, campings en vakantieparken te vinden. Daarbij spelen concept, positionering en beleving een steeds belangrijkere rol in de opzet van de recreatieonderneming. Je park wegzetten met enkel en alleen hetzelfde type accommodatie, beperkt je in de doelgroepen die je hiermee wilt bereiken.“

Render van de Crossover Lodge

Sander Jacob, Product Manager bij Creative Structures weet uit ervaring wat de succesfactoren zijn van een verhuuraccommodatie in het luxere kampeersegment. Hij deelt zijn inzichten in dit interview met Pretwerk.nl.

Jacob: “Een unieke beleving bieden aan je gasten zorgt voor het creëren van een perfecte setting. Met een unieke beleving trek je meer gasten en kun je een hogere prijs per nacht vragen. Steeds meer recreatieparken zie je diversiteit aanbrengen in het aanbod van verschillende accommodaties. Door op de mooie plekken op het park een bijzondere verblijf te kunnen aanbieden, zorgt dit voor een perfect stukje USP. De rol van de omgeving waarin je de accommodatie plaatst wordt steeds bepalender.

Vakantiegangers zoeken steeds meer naar deze unieke accommodaties. Glamping biedt daarin vele mogelijkheden door de diverse tentstructuren. Binnen de glamping industrie zie je nu steeds vaker de vraag naar luxe accommodaties. Men wil graag onthaasten van de drukke werkzaamheden en overvolle agenda’s van het dagelijks leven. Heerlijk naar een natuurlijke omgeving, maar met een luxe setting en styling.

Foto Keepers Cottage, Nottinghamshire
Deze renders (+ 1 foto) zijn gemaakt op basis van aanvragen van klanten voor huidige projecten, om de setting te creëren bij de omgeving.

Creëer een unieke ‘Customer Experience’ door jouw glamping product qua inrichting en design te laten aansluiten met de omgeving en setting waarin deze komt te staan. Hiermee zet je jouw glamping beter op de markt en zorg je voor een specifieke doelgroep uitbreiding. Met het aanbieden van een unieke accommodatie of concept blijf je weg van concurrentie op prijs. Ervaringen bij diverse parken leert ons dat unieke accommodaties en belevingen vaak als eerste zijn volgeboekt en bij schaarste ontstaat er zelfs een wachtrij. Zorg ook dat je inspeelt op het verwachtingspatroon. Het aanbod in je communicatie moet aan de verwachtingen voldoen. Beter nog; overtref je het verwachtingspatroon, dan is dat goed voor je herhaalbezoek en reviews op social media.   Met de Crossover Lodge onderscheid je jouw glamping met een unieke beleving. Gasten zullen tevreden zijn over hun verblijf en sneller een positieve review achterlaten wanneer de Customer Experience kloppend is!”


Met dank aan:

Sander Jacob, product manager bij Creative Structures en voorheen werkzaam voor een grote keten van vakantieparken.

Jacob: “Eén van de unieke glamping accommodaties is de Crossover Lodge van Creative Structures . Een luxe glamping lodge met een verfrissend design, moderne inrichting van duurzame materialen en voorzien van alle comfort. Met de grote vraag naar outdoor verblijfsaccommodaties en de wens voor een meer luxe beleving past de Crossover Lodge hier perfect bij.
De Crossover Lodge is ontworpen vanuit een luxe outdoor beleving i.p.v. een tent ervaring. Het unieke ontwerp zit in de ruime opzet (zowel binnen als buiten) en geeft de gast een luxe hotelervaring in een natuurlijke setting.
Het team van Creative Structures helpt graag met het creëren van een uniek concept en passende beleving.“

Categorie: Insight Tags: accommodaties, campings, glamping, tenten

Logging In...

Profile cancel

Sign in with Twitter Sign in with Facebook
or

Not published

  • 1 Reply
  • 0 Comments
  • 0 Tweets
  • 0 Facebook
  • 0 Pingbacks
Last reply was 2 weeks ago
  1. Frank
    View 2 weeks ago

    Goed verhaal

    Beantwoorden

Primaire Sidebar

Convious campagne

Productnieuws

Leisure-vastgoed onder de aandacht op de Provada

Frans pretpark Le PAL kiest voor Smash & Reload als eerste interactieve dark ride

Ervaren professionals uit de recreatie starten een nieuw adviesbureau: TDAC

Landelijk congres Vitale Vakantieparken op 2 juni

Recreatie Vakbeurs 2022 breidt uit met segment ‘horeca’

Meer over Productnieuws »

Wekelijkse (gratis) nieuwsbrief

Recente reacties

  • Adriana Stam op Landal De Lommerbergen als renovatiepilot voor de bungalowsector
  • Frank op Campings: Verkoop een beleving en volg de customer experience
  • aslan Wiegel op Ontwikkeling dagrecreatie op het Nederlandse platteland biedt nog vele perspectieven

Secundaire Sidebar

Insight

Op zoek naar de beste makers van totaalervaringen in de vrijetijdssector; Phantasialand

Landal De Lommerbergen als renovatiepilot voor de bungalowsector

Vitale vakantieparken naar een next level

Wederzijdse meerwaarde van nieuw Landal Residence Westduin met Speelpark De Goudvis

Ontwikkeling dagrecreatie op het Nederlandse platteland biedt nog vele perspectieven

Lees meer over Insight »

Kennispartners

Insiders

Kopare Development

Boldmove Nation

Convious

Van Hoorne Entertainment

Stratech

ZKA Leisure

Kruidenier

BCE leisure

ACSI

Recreatheek

Creative Structures

Team Animation

ZKA Strategy

Parkvakanties

Speelplan

CampPlus

RED online marketing

Toegankelijke recreatie

Pleisureworld

Bureau Snugger

Amusement Hub

loader-image
Soekky Stories
Livinwood
Maxxton
Recreatie Noord-Holland
Convious
Joint Projects

Footer

Pretwerk.nl is een platform voor professionals in de brede definitie van de vrijetijdssector. Wilgenroos 11 4102 KL, Culemborg E-mail: redactie@pretwerk.nl

Onze privacyverklaring

Links

  • Adverteren op Pretwerk
  • Colofon

Volg ons

  • Pretwerk.nl RSS
  • Twitter
  • LinkedIn

Copyright © 2022 · Pretwerk · Site door: buro KREAS