Impressie ANWB Lentedagen

Afgelopen weekend organiseerde de ANWB voor het eerste de ANWB Lentedagen. Dat is een voortzetting van de ANWB kampeerdagen, maar dan met een verbreed concept; alles voor buitenrecreatie. Ook de locatie was nieuw; Het recreatiegebied Bussloo, vlak bij Apeldoorn. (Voorheen was dat de Ouderkerkerplas). Het event trok dit jaar 17.500 bezoekers en dat waren er 2.500 meer dan vorig jaar.

Met de verbreding kon de ANWB veel meer laten zien van haar werkzaamheden. Waar voorheen vooral het kamperen centraal stond, was er vorig jaar al ruimte gemaakt voor de doelgroep van het blad ‘Op Pad’ (buitenavontuur). Dit jaar waren o.a. aanwezig: ‘Het land van de ANWB’ (dagrecreatie en attracties), watersport (vooral de kleinere bootjes en waterspeelmiddelen.), motoren, fietsen, reizen, de ANWB-winkel, de wegenwacht (veilig de weg op) en belangenbehartiging.

Een beeldimpressie:

Kamperen onder de aandacht
De ANWB heeft afgelopen jaar, samen met de kampeerkoepel, diverse activiteiten ondernomen om ‘het kamperen’ in Nederland populairder te maken. Er zijn o.a. persreizen georganiseerd voor niet-kampeerbladen, om daarmee nieuwe doelgroepen te interesseren. Die activiteiten gaan ook dit jaar weer plaatsvinden. Daarbij is de kampeerkoepel afhankelijk van bijdragen vanuit de Kampeer en Caravan Industrie (KCI), die o.a. campers en/of caravans beschikbaar stellen. Ook de RECRON doet mee in deze koepel en zorgt voor aanbod van leuke bijzondere campings.

De ambities voor de ANWB Lentedagen liggen hoger dan de 18.000 bezoekers die dit jaar zijn ontvangen. De organisatie richt zich volgend jaar op zeker 20.000 bezoekers.

Meer informatie: www.anwbmedia.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *