Op zaterdag 1 juli opent in de Efteling de darkride Symbolica. Het is de duurste attractie ooit en het verjaardagcadeautje voor de 65-jarige Efteling. Het ontwikkel- en bouwproces is te volgen in een serie making-of video’s. Nu staat ook een promotiefilmpje online.
Making of
Projectleider van Symbolica, Pim van der Ven, vertelt in de een na laatste aflevering van de making-of hoe alles in de eindfase van het project samenkomt. “Om straks per scène alles te laten samenkomen, worden nu geluid, licht en de show zelf geprogrammeerd. Het ritsysteem is daarbij de basis, de show wordt daar omheen verder gefinetuned. We zijn nu bezig met de puntjes op de i.”
In deze aflevering is ook een interview met Bill Butler, creatief directeur van Garner Holt Producties, te zien. Garner Holt produceert o.a. animatronics (poppen met techniek om te kunnen bewegen) voor themaparken. “Na de creatie van de mijnbaron in dive coaster Baron 1898 werden wij opnieuw door de Efteling gevraagd. Dit keer om personages uit de wereld van Symbolica tot leven te brengen. We hebben getracht de diverse poppen echt karakter te geven door de bewegingen van de poppen zo levensecht mogelijk te maken. Een animatronic is wat dat betreft veel meer dan een pop of een robot, het draait vooral om de esthetiek.”
Bekijk alle episodes op het Efteling Youtube kanaal
Commercial nieuwe attractie
In een nieuwe commercial speelt de attractie Symbolica de hoofdrol.
Meer informatie: www.efteling.com/nl/park/attracties/symbolica