Tijdens de Opening Toeristisch Seizoen 2013, het jaarlijks netwerkevent van het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland werden twee vrachtwagens van FruitNL onthuld in een compleet nieuw regionaal jasje. Het beeld; een dame – afgestapt van haar fiets – ligt in het gras, leest het glossy vrijetijdsmagazine RVRNLND en geniet van een appel. De combinatie van fruit en vrije tijd in het herkenbare landschap van Rivierenland. Op de achterzijde van de vrachtwagen prijken de bloesembomen.

Ook andere sprekers gaven invulling aan het dagthema van de bijeenkomst ‘Rivierenland op de kaart’. Roland van Schelven, voorzitter van Regio Rivierenland, gaf een toelichting op de speerpunten van de regio, waaronder recreatie en toerisme. Van Schelven benadrukte daarbij de beschreven kansen uit de onlangs uitgevoerde Monitor Vrijetijdseconomie Rivierenland; meer overnachtingsmogelijkheden en meer grootschalige -jaarrond- dagattracties.
Naast de onthulling van de vrachtwagens, werd ook een kleiner object gepresenteerd. Huub van Oorschot – verantwoordelijk voor de realisatie van het Regiocontract Rivierenland – nam het eerste Betuwse streekbord in ontvangst van Alex Kwakernaak, directeur van Uit®waarde. Uit®waarde, beheerder van de openbare recreatief-toeristische infrastructuur in Rivierenland, zal binnenkort overgaan tot de plaatsing van de streekborden in de Betuwe, Bommelerwaard en het Land van Maas en Waal. Zo weet iedere bezoeker komend seizoen de mooie streken van Rivierenland te vinden.
Meer informatie: www.rivierenland.biz