Regiopromotie breed gedragen in Rivierenland

Tijdens de Opening Toeristisch Seizoen 2013, het jaarlijks netwerkevent van het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland werden twee vrachtwagens van FruitNL onthuld in een compleet nieuw regionaal jasje. Het beeld; een dame – afgestapt van haar fiets – ligt in het gras, leest het glossy vrijetijdsmagazine RVRNLND en geniet van een appel. De combinatie van fruit en vrije tijd in het herkenbare landschap van Rivierenland. Op de achterzijde van de vrachtwagen prijken de bloesembomen.

FruitNL vrachtwagen“Dit is hét voorbeeld van regiomarketing in de breedste zin van het woord. Samenwerking zoeken, elkaar versterken en een hele duidelijke identiteit zichtbaar maken”, aldus Richard de Bruin, directeur van RBT Rivierenland. Het bedrijf FruitNL heeft het initiatief genomen om de regio te gaan betrekken bij de promotie van het fruit. Het doel; de herkomst van het fruit zichtbaar maken. Kees van Blijderveen, eigenaar FruitNL: ”De consument hecht steeds meer waarde aan het regionale product met daarbij de juiste beleving. Die beleving willen wij meegeven; het lekkerste fruit groeit in Rivierenland en diezelfde regio is de moeite waard om te bezoeken”.

Ook andere sprekers gaven invulling aan het dagthema van de bijeenkomst ‘Rivierenland op de kaart’. Roland van Schelven, voorzitter van Regio Rivierenland, gaf een toelichting op de speerpunten van de regio, waaronder recreatie en toerisme. Van Schelven benadrukte daarbij de beschreven kansen uit de onlangs uitgevoerde Monitor Vrijetijdseconomie Rivierenland; meer overnachtingsmogelijkheden en meer grootschalige -jaarrond- dagattracties.

Naast de onthulling van de vrachtwagens, werd ook een kleiner object gepresenteerd. Huub van Oorschot – verantwoordelijk voor de realisatie van het Regiocontract Rivierenland – nam het eerste Betuwse streekbord in ontvangst van Alex Kwakernaak, directeur van Uit®waarde. Uit®waarde, beheerder van de openbare recreatief-toeristische infrastructuur in Rivierenland, zal binnenkort overgaan tot de plaatsing van de streekborden in de Betuwe, Bommelerwaard en het Land van Maas en Waal. Zo weet iedere bezoeker komend seizoen de mooie streken van Rivierenland te vinden.

Meer informatie: www.rivierenland.biz

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *