• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de tweede sidebar
  • Spring naar de voettekst
Pretwerk

Pretwerk

...Ondernemend recreatienieuws...

  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Home
  • Agenda
  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Top 30 dagattracties
  • Zoeken

Provincie Limburg stelt jaarlijks € 500.000 beschikbaar voor toeristische promotie

19 februari 2021 by Redactie Reageer

Vanaf 1 maart 2021 verzorgt Stichting Destination Marketing Limburg het promoten van het toerisme voor de hele provincie. Limburg Marketing, Visit Noord-Limburg en de Noord-Limburgse gemeenten zullen deze stichting vormgeven en leveren elk een onbezoldigde bestuurder

Zij staan open voor toetreding van andere partijen. (o.a. Visit Zuid-Limburg en Maastricht Marketing hebben de uitnodiging vooralsnog niet geaccepteerd.) De overeenkomst geldt voor drie jaar. Jaarlijks krijgt de stichting de beschikking over 500.000 euro voor de instandhouding van ‘In Limburg’ en de provinciale campagne. InLimburg.com en de verbonden socialmediakanalen zijn eigendom van en worden beheerd door de Provincie Limburg.

”Limburg is een toeristische bestemming waar beleving, innovatief ondernemerschap, het streven naar een hoge kwaliteit én oog voor de omgeving samengaan. Voor de circa 40.000 mensen die in de sector werkzaam zijn. Maar zeker ook voor onze eigen inwoners zodat zij op een gezonde en ontspannende manier kunnen genieten in hun eigen omgeving. De rest van Nederland willen we het unieke gevoel van een ‘stukje buitenland in Nederland’ laten beleven dat Limburg zo bijzonder maakt.”

Van den Akker vervolgt: “de coronacrisis heeft een enorme impact op de horeca en het toerisme. Het is juist nu de tijd om, zodra dagrecreatie en horeca weer open mogen en er weer gereisd mag worden, toeristisch Limburg op de kaart te zetten. Te starten in eigen land en zodra het weer kan ook in onze buurlanden België en Duitsland.”

Tot 2016 verzorgde de Stichting Samenwerkende VVV’s Limburg de promotieactiviteiten. Toen de overeengekomen termijn van 10 jaar afliep, besloot de provincie om te gaan werken aan een nieuwe strategische visie, de promotieactiviteiten tijdelijk zelf te coördineren en de basis van ‘In Limburg’ te leggen. Deze basis is sinds de zomer van 2020 gereed om overgedragen te worden, waarna de zoektocht naar een geschikte uitvoeringsorganisatie startte.

Bron en meer informatie: www.limburg.nl

www.inlimburg.com/nl/g/over-in-limburg

Categorie: Recreatie actueel Tags: dmo, limburg, regiomarketing

Lees Interacties

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Productnieuws

Inspiratiereis: Ontdek De Parels Van Het Midden-Oosten

Interhome breidt portfolio uit met ruim 6.000 vakantiewoningen in Denemarken

Ervaringsdeskundigen geven campingadvies aan Suncamp klanten via de CampingGuru

Van Egdom waterglijbanen failliet verklaard

Nederlandse vertegenwoordiging op de Vakantiebeurs nog verder gekrompen

Meer over Productnieuws »

Wekelijkse (gratis) nieuwsbrief

Agenda

feb 1
1 februari om 09:00 - 5 februari om 18:00

Spielwarenmesse

feb 16
13:00 - 17:00

Kennisupdate Live (toerisme in Zeeland)

feb 18
18 februari om 10:00 - 19 februari om 17:00

Fiets en Wandelbeurs Gent

feb 24
24 februari om 10:00 - 26 februari om 17:00

Fiets en Wandelbeurs Utrecht

mrt 7
10:00 - 17:00

Stratech Leisure in Business

Bekijk kalender

Recente reacties

  • Jannie op Dormio Group en Roompot bereiken akkoord over overname van een dertigtal vakantieparken
  • RJ Soer op Van Egdom waterglijbanen failliet verklaard
  • Christian op Dormio Group en Roompot bereiken akkoord over overname van een dertigtal vakantieparken

Secundaire Sidebar

Insight

Kampeerhal Roden verkent de kansen van leisure in retail

Capfun heeft inmiddels al 18 campings in Nederland – en is nog niet klaar met groeien

Bijzondere trends en ontwikkelingen uit de horecasector

Winst boeken in de logistiek van je foodservice

VrijetijdsTrends 2023; Budget-leisure, carpe-diem-time, live (gast)vrijheid, Gap-toerisme

Lees meer over Insight »

Kennispartners

Stratech

Top Animation

RED online marketing

Countus

Insiders

Kopare Development

Boldmove Nation

Convious

Van Hoorne Entertainment

Ginder

Kruidenier

BCE leisure

ACSI

Recreatheek

Parkvakanties

Speelplan

CampPlus

Toegankelijke recreatie

Pleisureworld

Bureau Snugger

Amusement Hub

loader-image
Soekky Stories
Livinwood
Maxxton
Recreatie Noord-Holland
Convious
Joint Projects

Footer

Pretwerk.nl is een platform voor professionals in de brede definitie van de vrijetijdssector. Wilgenroos 11 4102 KL, Culemborg E-mail: redactie@pretwerk.nl

Onze privacyverklaring

Links

  • Adverteren op Pretwerk
  • Colofon

Volg ons

  • Pretwerk.nl RSS
  • Twitter
  • LinkedIn

Copyright © 2023 · Pretwerk · Site door: buro KREAS