Vanaf 1 maart 2021 verzorgt Stichting Destination Marketing Limburg het promoten van het toerisme voor de hele provincie. Limburg Marketing, Visit Noord-Limburg en de Noord-Limburgse gemeenten zullen deze stichting vormgeven en leveren elk een onbezoldigde bestuurder
Zij staan open voor toetreding van andere partijen. (o.a. Visit Zuid-Limburg en Maastricht Marketing hebben de uitnodiging vooralsnog niet geaccepteerd.) De overeenkomst geldt voor drie jaar. Jaarlijks krijgt de stichting de beschikking over 500.000 euro voor de instandhouding van ‘In Limburg’ en de provinciale campagne. InLimburg.com en de verbonden socialmediakanalen zijn eigendom van en worden beheerd door de Provincie Limburg.
”Limburg is een toeristische bestemming waar beleving, innovatief ondernemerschap, het streven naar een hoge kwaliteit én oog voor de omgeving samengaan. Voor de circa 40.000 mensen die in de sector werkzaam zijn. Maar zeker ook voor onze eigen inwoners zodat zij op een gezonde en ontspannende manier kunnen genieten in hun eigen omgeving. De rest van Nederland willen we het unieke gevoel van een ‘stukje buitenland in Nederland’ laten beleven dat Limburg zo bijzonder maakt.”
Van den Akker vervolgt: “de coronacrisis heeft een enorme impact op de horeca en het toerisme. Het is juist nu de tijd om, zodra dagrecreatie en horeca weer open mogen en er weer gereisd mag worden, toeristisch Limburg op de kaart te zetten. Te starten in eigen land en zodra het weer kan ook in onze buurlanden België en Duitsland.”
Tot 2016 verzorgde de Stichting Samenwerkende VVV’s Limburg de promotieactiviteiten. Toen de overeengekomen termijn van 10 jaar afliep, besloot de provincie om te gaan werken aan een nieuwe strategische visie, de promotieactiviteiten tijdelijk zelf te coördineren en de basis van ‘In Limburg’ te leggen. Deze basis is sinds de zomer van 2020 gereed om overgedragen te worden, waarna de zoektocht naar een geschikte uitvoeringsorganisatie startte.
Bron en meer informatie: www.limburg.nl