• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de tweede sidebar
  • Spring naar de voettekst
Pretwerk

Pretwerk

...Ondernemend recreatienieuws...

  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Home
  • Agenda
  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Top 30 dagattracties
  • Zoeken

Roompot wint twee prijzen voor omnichannel mediacampagne

30 november 2015 by Redactie Reageer

Roompot Vakanties en haar digitale marketingbureu OMCollective ontvingen een gouden award in de categorie ‘Most performing campaign for the travel scene’ bij de Belgische Digital Marketing Awards in Gent. De prijs was een beloning voor een sterke case, waarbij de doelstelling was om een omzetstijging van 35 procent te realiseren. Die doelstelling werd al ruim behaald in de eerste twee kwartalen van dit jaar door een omnichannelaanpak. Dezelfde campagne ontving ook nog de prijs voor ‘Best performing campaign’.

FotoUitreikingDMAmetawardsMulti channel
Wesley Koolen van Roompot ligt de aanpak toe: “We hebben diverse kanalen ingezet, gekoppeld met Google Doubleclick. Door deze koppeling konden we van ieder kanaal exact zien wat de performance was én of er kruisbestuivingen waren tussen bepaalde kanalen. We hebben bijvoorbeeld bekeken of mensen die op Youtube een commercial zagen, ook eerder op de naam “Roompot” zochten in Google?”

Ingezette kanalen waren onder andere:

  • – Doubleclick search
  • – Doubleclick campaign manager (voor het kunnen koppelen van alle channels)
  • – Doubleclick bidmanager (voor het automatisch kunnen bijsturen van alle biedingen op search)
  • – Gmail sponsored promotions
  • – Dynamic banner retargeting
  • – Dynamic tekst retargeting
  • – Youtube incl. pre-rolls (de reclame filmpjes die je ziet voordat je gekozen filmpje zelf begint)
  • – Een stuk branding door middel van display en bannering

Advies van Google
Daarnaast heeft Roompot ten opzichte van vorig jaar haar timing verschoven; op advies van Google zelf.
In januari werd een grote campagne gevoerd, waardoor er al veel boekingen warten gemaakt voor de zomerperiode (met hogere marges, minder korting en uiteraard beter voor de liquiditeit). Voorheen zat Roompot altijd last-minute, en zeker voor de zomerperiode. De verschuiving leverde goede resultaten op.

De campagne viel dus twee keer in de prijzen. Een prijs specifiek voor de travel industry en de andere was omdat deze campagne qua performance het beste was van alle ingezonden campagnes en juist de omni-channel inzet en veranderde timing uniek is in de markt.

Een andere winnaar uit de recreatiesector was Plopsa. Zij wonnen de prijs voor ‘Most Performing Campaign for the News & lifestyle scene’ voor hun affiliate marketing campagne bij TradeTracker

Meer informatie:
www.roompot.nl
www.omcollective.com

Categorie: Ondernemerschap

Lees Interacties

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Productnieuws

Inspiratiereis: Ontdek De Parels Van Het Midden-Oosten

Interhome breidt portfolio uit met ruim 6.000 vakantiewoningen in Denemarken

Ervaringsdeskundigen geven campingadvies aan Suncamp klanten via de CampingGuru

Van Egdom waterglijbanen failliet verklaard

Nederlandse vertegenwoordiging op de Vakantiebeurs nog verder gekrompen

Meer over Productnieuws »

Wekelijkse (gratis) nieuwsbrief

Agenda

feb 1
1 februari om 09:00 - 5 februari om 18:00

Spielwarenmesse

feb 16
13:00 - 17:00

Kennisupdate Live (toerisme in Zeeland)

feb 18
18 februari om 10:00 - 19 februari om 17:00

Fiets en Wandelbeurs Gent

feb 24
24 februari om 10:00 - 26 februari om 17:00

Fiets en Wandelbeurs Utrecht

mrt 7
10:00 - 17:00

Stratech Leisure in Business

Bekijk kalender

Recente reacties

  • Jannie op Dormio Group en Roompot bereiken akkoord over overname van een dertigtal vakantieparken
  • RJ Soer op Van Egdom waterglijbanen failliet verklaard
  • Christian op Dormio Group en Roompot bereiken akkoord over overname van een dertigtal vakantieparken

Secundaire Sidebar

Insight

Capfun heeft inmiddels al 18 campings in Nederland – en is nog niet klaar met groeien

Bijzondere trends en ontwikkelingen uit de horecasector

Winst boeken in de logistiek van je foodservice

VrijetijdsTrends 2023; Budget-leisure, carpe-diem-time, live (gast)vrijheid, Gap-toerisme

Podcast met Rick Otter van De Boshoek; moderne visie op businessmodellen van een vakantiepark

Lees meer over Insight »

Kennispartners

Stratech

Top Animation

RED online marketing

Countus

Insiders

Kopare Development

Boldmove Nation

Convious

Van Hoorne Entertainment

Ginder

Kruidenier

BCE leisure

ACSI

Recreatheek

Parkvakanties

Speelplan

CampPlus

Toegankelijke recreatie

Pleisureworld

Bureau Snugger

Amusement Hub

loader-image
Soekky Stories
Livinwood
Maxxton
Recreatie Noord-Holland
Convious
Joint Projects

Footer

Pretwerk.nl is een platform voor professionals in de brede definitie van de vrijetijdssector. Wilgenroos 11 4102 KL, Culemborg E-mail: redactie@pretwerk.nl

Onze privacyverklaring

Links

  • Adverteren op Pretwerk
  • Colofon

Volg ons

  • Pretwerk.nl RSS
  • Twitter
  • LinkedIn

Copyright © 2023 · Pretwerk · Site door: buro KREAS