De mantelovereenkomst tussen RECRON en Recreatie Nederland (bedrijf achter Elkeplek.nl) wordt niet automatisch verlengd. Dat heeft de nieuwe RECRON directeur, Monique van der Sanden, aan haar achterban laten weten. De mantelovereenkomst betreft o.a. de ledenvoordelen bij toeleverende bedrijven die bij Recreatie Nederland zijn aangesloten.
Elkeplek en Mantelovereenkomst
Het contract tussen Recreatie Nederland en de RECRON bestaat uit twee onderdelen. Het deel waarin de samenwerking rond platform Elkeplek.nl wordt besproken blijft ongemoeid. Het onderdeel met de mantelovereenkomsten voor overige samenwerkingsvormen loopt nog tot eind 2016. Die overeenkomst wordt nu niet automatisch voortgezet, maar opnieuw bekeken. De directrice wil overigens meerdere aflopende verplichtingen van RECRON kritisch bekijken. Er zijn immers meerdere partijen in de markt die vergelijkbare diensten leveren en die worden ook bekeken. (b.v. inkoopcombinatie Xandrion/RICN).
Reactie Recreatie Nederland
De initiatiefnemers achter Recreatie Nederland maken zich vooralsnog geen zorgen over de beslissing. Jan ten Hoor: “Deze overeenkomsten zijn wij destijds aangegaan met de toenmalige interim directie en raad van toezicht van RECRON. De nieuwe directeur van RECRON wil alle contractuele samenwerkingsverbanden eens onder de loep nemen, waaronder dus ook de B-to-B overeenkomst van ons; daar hebben wij alle begrip voor. De aanleiding is dus van ‘pro forma’ aard. Inhoudelijk werken wij met RECRON en onze partners op een prima wijze en tot ieders tevredenheid samen.”
Hoe gaat het trouwens met Elkeplek?
Dit nieuwsfeit was ook een mooie aanleiding om te informeren naar de ontwikkeling van platform Elkeplek.nl. Ten Hoor wilde wel een korte update geven: “Voor wat betreft Elke Plek gaan we best goed. De afgelopen periode zijn maar liefst 40 nieuwe bedrijven bij Elke Plek aangesloten. Ook het aantal boekingen groeit; we zijn er nog niet, maar de lijn naar boven hebben we wel te pakken.”
En wat zijn de verdere plannen voor dit jaar? Ten hoor: “We hebben twee campagnes in voorbereiding met de twee grote mediabedrijven in Nederland. De namen worden binnenkort bekend gemaakt. De komende acties zijn vooral bedoeld voor het branden met het merk richting de consument. Onze route wordt dus die van samenwerking met een mediapartner om daarmee de zichtbaarheid in de markt te gaan vergroten.”
Het platform Elkeplek.nl kent een bewogen voorgeschiedenis. Zie o.a. artikelen:
Elkeplek.nl; knap staaltje techniek, maar nog niet helemaal af (sept 2015, direct na de lancering)
Elkeplek vindt financiers (hierin worden o.a. de aanloopperikelen besproken)
Meer informatie:
www.recron.nl
www.recreatienederland.nl