Landal GreenParks wint Dutch Interactive Award voor digitalisering gastbeleving

Landal GreenParks heeft samen met iO Campus den Bosch een Gouden Award gewonnen in de categorie Digitale Transformatie voor hun case over de digitalisering van de gastbeleving. Dit was één van de 15 categorieen van de beste Nederlandse Digitale Interactieve cases.

“Door het goed in kaart brengen van de klantreis en het betrekken van klanten zelf, in combinatie met innovatieve hardwarecomponenten, zijn de efficiëntie en klanttevredenheid verbeterd. Het is met name knap dat het al bestaande hoge serviceniveau nog verder is verbeterd door het wegwerken van fricties bij gasten over hun reis en verblijf,” aldus de jury in haar eindrapport.

Het al vóór vertrek ontzorgen van Landal gasten in plaats van pas bij aankomst op de bestemming, en de transformatie van een digitale parkfolder naar een volwaardig servicekanaal voor park- en zwembadtoegang, digitale sleutel, boodschappen doen, reserveringen voor horeca en activiteiten op het park via één gratis Landal-app, heeft geleid tot hogere gasttevredenheid. De digitale sleutel, ontwikkeld met Salto Systems, wordt door 75% van de gasten gebruikt. Voor medewerkers op de parken betekent het meer tijd voor echte vragen van gasten, in plaats van een groot aantal repetitieve handelingen.

Michael Verhagen, Manager Park Digital van Landal GreenParks: “We zijn trots en dankbaar voor alle collega’s binnen ons Landal team en die van iO Digital, Salto en Axians die deze prestatie mogelijk hebben gemaakt. De waardering voor de Landal-app is sinds 2021 meer dan verdubbeld en vorig jaar is hij door 1,2 miljoen gasten gebruikt. En we gaan door: de nieuwste toevoeging is de mogelijkheid voor gasten om de digitale sleutel via WhatsApp te delen met hun reisgezelschap. Deze digitale ontwikkelingen komen ten goede aan de service naar onze gasten en verbeterde efficiency voor onze medewerkers.”

De Dutch Interactive Awards (DIA) zijn de prijzen voor het beste interactieve online werk van Nederlandse bureaus. De awards worden sinds 2010 jaarlijks uitgereikt. Emerce organiseert dit jaarlijks samen met Dutch Digital Agencies. Om in aanmerking te komen voor een felbegeerde award krijgen bureaus de gelegenheid om cases aan te melden. Deze cases worden door een onafhankelijke jury beoordeeld op concept, design en UX, resultaat en optimalisatie. De 74 genomineerden presenteerden op 21 april hun werk aan de vakjury’s, waarna de winnaars werden bepaald.

Bron en meer informatie: Landal

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *