Kinderpretpark Julianatoren gaat er dit jaar vandoor met de prijs voor het ‘Leukste Dagje Uit’. Ook Dierenpark Amersfoort (‘Hoogst gewaardeerd’) en Avonturenboerderij Molenwaard (‘Meest verrassend’) gingen er met prijzen vandoor. Dat zijn de resultaten uit een enquête van Jumbo en Queueup onder 75.000 deelnemers aan de Jumbo kortingsactie.

Kinderpretpark Julianatoren gaat er dit jaar vandoor met de prijs voor het ‘Leukste Dagje Uit’. Ook Dierenpark Amersfoort (‘Hoogst gewaardeerd’) en Avonturenboerderij Molenwaard (‘Meest verrassend’) gingen er met prijzen vandoor. Dat zijn de resultaten uit een enquête van Jumbo en Queueup onder 75.000 deelnemers aan de Jumbo kortingsactie.

Nadat recreanten via de Jumbo Dagje Uit actie op pad waren geweest krijgen ze een aantal vragen over hun uitje gesteld. De uitjes werden op 5 criteria beoordeeld:

  1. plezier,
  2. service & personeel,
  3. kwaliteitsniveau,
  4. verrassing en
  5. horeca.

De gezamenlijke score (NPS – Net Promoter Score) op deze criteria bepaalde de winnaars. De uitjes zelf hebben geen invloed op de score, los van hun best doen uiteraard. Medeoprichter van queueup Edzard Gelderman over de winnaars: ‘Een aantal zaken veranderen nooit, baby olifantjes kijken of een looping in een rollercoaster zullen altijd ongekend populair blijven. Dat verklaart waarschijnlijk ook het succes van de dieren- en pretparken. Daarnaast is het altijd een feest om met de hele familie samen te genieten.’

Hoge waardering vanwege kindvriendelijkheid

Naast de award voor het populairste dagje uit reiken queueup en Jumbo ook awards uit voor het hoogst gewaardeerde uitje en het meest verrassende dagje uit. Zo krijgt Dierenpark Amersfoort van bezoekers een 9.0 en daarmee de award voor het ‘Hoogst Gewaardeerde Dagje Uit’. Bezoekers zijn vooral te spreken over de kindvriendelijkheid en natuurlijke uitstraling van het park; ‘nooit meer naar huis!’ zei een van de respondenten.

Verrassingsaspect veel waard

De award voor het ‘Meest Verrassende Dagje Uit’ gaat naar Avonturenboerderij Molenwaard in Groot-Ammers (ZH). Bezoekers waren zeer enthousiast over het aanbod en het vriendelijke personeel. Ook waren ze verrast door de educatieve waarde van het uitje. Bezoekers spraken over een ‘leuke en leerzame ervaring voor kinderen’. Kortom, mensen laten zich graag verrassen en dat is wat waard.

Over Queueup

queueup ontwikkelt succesvolle (digitale) activatie- en loyaliteitsprogramma’s voor nationale en internationale retailers, service providers en fabrikanten in samenwerking met honderden partners in de Leisure markt. Voor Jumbo faciliteert zij al jaren de succesvolle Dagje Uit actie. De actie start woensdag 13 maart 2019 voor het 9de jaar op rij. Dit jaar met nieuw in het programma High Tea voor 2, bioscoop tickets en veel indoor speelparadijzen naast de jaarlijks deelnemende dierentuinen en pretparken.

Meer informatie https://dagjeuitactie.nl/

Zie ook: kortingsinstrument wordt volop ingezet bij dagatracties