De jaarlijkse verkiezing van klantvriendelijkste bedrijf is gewonnen dor electronicabedrijf Coolblue. Plek twee en drie worden ingenomen door leisurebedrijven: Van der Valk en de Efteling. Volgens SAMR, die de kwaliteit meet, zit er in de sector leisure al jarenlang groei in de kwaliteit van de klantvriendelijkheid. De jaarlijkse verkiezing van klantvriendelijkste bedrijf is gewonnen dor electronicabedrijf Coolblue. Plek twee en drie worden ingenomen door leisurebedrijven: Van der Valk en de Efteling. Volgens SAMR, die de kwaliteit meet, zit er in de sector leisure al jarenlang groei in de kwaliteit van de klantvriendelijkheid.

Van der Valk stond vorig jaar nog op plek 5; de Efteling op plek 9. In 2017 was Landal GreenParks nog het klantvriendelijkste leisure bedrijf van Nederland. Klantvriendelijkheid staat onder druk De afgelopen jaren zag SAMR de gemiddelde klantvriendelijkheid – over alle branches heen – steeds stijgen. Die trend is doorbroken. Het lijkt erop dat klantvriendelijkheid onder druk staat, want dit jaar wordt er zelfs een lichte daling geconstateerd. In 2017 scoorde de gehele top 10 nog minimaal een 8. Dit jaar scoort alleen de top 6 hoger dan een 8. Meer informatie: www.customerfirstawards.nl