Vaak worden diensten door particulieren gezien als een bedreiging voor bedrijven. (bijvoorbeeld Airbnb en hotels). Dat je als bedrijf ook baat bij kunt hebben van diensten door locals bewijst de KLM. Zij lanceren een app die een local (als gastheer) koppelt aan passagiers die lang moeten wachten op Schiphol. Door deze unieke service hoopt KLM dat de passagiers binnenkort besluiten om Amsterdam eens wat langer te bezoeken.

Tjalling Smit, SVP Digital bij Air France KLM licht toe: “Dit initiatief past helemaal bij KLM’s positionering als social luchtvaartmaatschappij. Zo’n 70% van alle KLM-passagiers stapt over op Schiphol. Daarom hebben wij deze nieuwe service in het leven geroepen. Waar reizigers anders zouden wachten op de luchthaven, bieden wij hen nu een unieke kans om Amsterdam te ontdekken en nieuwe mensen te ontmoeten. Bovendien kan dit bliksembezoek reizigers op het idee brengen een keer terug te komen om de rest van de stad te zien.”
Meer informatie: https://layoverwithalocal.klm.com/