Bezoekersrecord voor Vakantiesalon Antwerpen

Na positieve berichten vanaf de Vakantiebeurs in Utrecht, de CMT vakantiebeurs in Dusseldorf en de Caravana in Leeuwarden, blikt ook de Vakantiesalon Antwerpen positief terug op de afgelopen editie. Zij sloten af met 80.598 bezoekers.  Dat is 5% meer dan vorig jaar en daarmee wordt het record van vorig jaar gebroken. Het zijn positieve signalen voor de vakantiemarkt.

Nederland op de Vakantiesalon Antwerpen
Nederland op de Vakantiesalon Antwerpen

Nederlandse presentatie
Het Nederlands paviljoen was met een oppervlakte van 1000 m2 het grootste paviljoen op de beurs. Coördinator Rinse Dijkstra van Holland Expo Promotions: “We hebben een prima beurs gehad. Echt geïnteresseerd publiek, dus niet alleen mensen die foldertjes verzamelen, maar ook echt gericht vragen stellen. Na afloop waren de reacties van de Nederlandse standhouders dan ook zeer positief. Wij zien dat de Nederlandse markt vrij verzadigd is. Juist op markten in België en Duitsland is er voor regio’s en bedrijven nog volop groeipotentie.”

Vernieuwde aanpak
De organisatoren zijn blij met de grote belangstelling, en zien ook dat de exposanten enthousiast zijn: “De vernieuwde aanpak zorgt duidelijk voor meer bezoekers: de themadag over de Eerste Wereldoorlog, de integratie van B&B EXPO, de gratis workshops, de aandacht voor nieuwe vakantieformules – zoals motorvakanties- en bestemmingen, het SOS Wereldhulpplein zijn slechts enkele voorbeelden van de nieuwe aanpak. Dit zorgt voor een nieuw en jonger publiek dat zich terdege wil informeren door professionelen uit de sector.”

Volgend jaar vindt het Vakantiesalon Vlaanderen van 22 tot 26 januari 2015 plaats, ook weer in Antwerp Expo.

Meer informatie: www.vakantiesalon-vlaanderen.com

Next: Vakantiesalon Brussel
In België wordt nu uitgekeken naar de volgende grote vakantiebeurs; de vakantiesalon in Brussel, van 6 – 10 februari. www.vakantiesalon.eu/nl Ook hier staat een Holland paviljoen dat wordt gecoördineerd door Holland Expo promotions. De oppervlakte is met 120 m2 een fractie van de presentatie in Antwerpen. Dijkstra ziet ook hier kansen: “Veel partijen kiezen voor één beurs in België en dan heeft Antwerpen de voorkeur. Maar de beurs in Brussel is nog groter en we zien dat ook hier 80% van de bezoekers uit Vlaanderen komt.” (Er is op dit moment nog één unit vrij.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *