Om vakantie in eigen land te stimuleren, zetten vijf provinciale toeristische organisaties in Vlaanderen een nieuwe campagne op. Een belangrijk onderdeel van de campagne is het ‘In Vlaanderen’-magazine dat als bijlage bij De Zondag, de gratis krant van Roularta wordt verzonden.
Sinds enkele jaren zijn de 5 Vlaamse provincies bevoegd voor de promotie van het toerisme in het binnenland. Het meest bekend bij het grote publiek is wellicht de campagne Logeren in Vlaanderen Vakantieland. Deze campagne promoot de logiessector in Vlaanderen en resulteert jaarlijks in meer dan 60 miljoen euro omzet voor de toeristische sector. Daarnaast pakken de provincies dit jaar uit met een opmerkelijke campagne die inspireert om een vakantie in gastvrij Vlaanderen te plannen.
Onderdelen campagne + timing:
- Zondag 30 april: distributie van ‘In Vlaanderen’, een gratis magazine van 68 pagina’s dat de mooiste streken en de leukste adressen van Vlaanderen bundelt. Oost-Vlaanderen presenteert zich o.a. met reportages over Plan Bier, de natuur in Scheldeland, de nieuwe wandelnetwerken in de Vlaamse Ardennen, kunst en fietsen in de Leiestreek, historisch/eigentijds Gent en de Meetjeslandse kreken. ‘In Vlaanderen’ wordt verspreid op 698.000 exemplaren
- Aankondiging van het magazine in Knack en De Zondag, de week voor verschijning
- 30 redactionele artikels op weekend.knack.be, ondersteund met bannering campagne en newsletters
- Video marketing: 30 video’s in reportagestijl (waarvan 6 Oost-Vlaamse); 15 in het voorjaar, 15 in het najaar
video’s worden actief gepromoot via www.tov.be, www.logereninvlaanderen.be, social media en influencers
video’s worden ook opgenomen bij dossiers op weekend.knack.be
Meer informatie: http://sector.tov.be/nieuwe-campagne-promoot-vakantie-dichtbij/