De Efteling – Nederlands grootste attractiepark en Designer Outlet Roermond – de best bezochte winkelomgeving van Nederland – werken dit feestseizoen samen. De outlet is vooral blij dat de populaire Efteling karakters hun sfeer meebrengen. Het grote voordeel voor de Efteling is dat zij zich nadrukkelijker kunnen profileren aan het Duitse publiek uit het Ruhrgebied.
De Efteling verwelkomt jaarlijks meer dan 5 miljoen bezoekers en ruim 8,5 miljoen mensen doen Designer Outlet Roermond aan. (waarvan 55% afkomstig is uit Duitsland)
De Efteling ontwikkelde voor het outlet centre een speciale lichtshow, die op vrijdag 8 november voor het eerst te zien is tijdens het ‘Turn on the Lights’ event, de jaarlijkse kerstparade in het merkendorp die dit jaar in Efteling-thema plaatsvindt. Ook de Efteling sprookjeskarakters zijn terug te vinden in de winkeldestinatie. Pardoes de Tovernar is in de weekenden en tijdens de kerstvakantie tussen 11.00 en 17.00 uur bij het reuzenrad in het centre. De herkenbare Efteling-paddenstoelen bij de ingang, de welbekende parkmuziek én de tovertwinkels die de gevels van de winkels sieren, zorgen voor nóg meer winterse sferen en extra magie. Daarnaast is er dagelijks ieder halfuur, een betoverende Efteling-lichtshow te bewonderen vanaf 17.00 uur bij de grote kerstboom in het centre.
Overigens is de Efteling-thematisering niet de enige activiteit om een sfeervolle winterbeleving te realiseren in de Outlet. Zoals ook in eerdere jaren komt er een groot reuzenrad in het centrum te staan. Ook wordt er in de kerstperiode een foodfestival georganiseerd. Alhoewel ‘winkelen’ in deze periode centraal blijft staan is het creëren van een ‘memorable gast ervaring’ een belangrijke meerwaarde van dit winterevent.
Optimale merksynergie
Pieter van Voorst Vader, managing director McArthurGlen Nederland: “Generaties zijn opgegroeid met de magie, sfeer en warmte van de Efteling. Het is heel knap hoe de organisatie er altijd in slaagt de perfecte mix te bieden tussen oud en vertrouwd en spannend en nieuw. Hoe vaak je ook in de Efteling komt, het verveelt nooit. Het zijn eigenschappen die wij zeer herkennen. Ook in Designer Outlet Roermond kunnen gasten rekenen op constante kwaliteit, een perfect verzorgde omgeving en structureel aanbod van prachtige merken. Maar ook op innovatieve nieuwe diensten, nieuwe collecties en uitbreiding van de total experience die wij net als de Efteling – willen bieden. We zijn twee complementaire organisaties met een sterke overlap van doelgroepen. Door samen te gaan werken in het bereiken en bedienen van gasten zorgen we voor optimale merksynergie.”
Koen Sanders, directeur Product, Merk en Imago bij de Efteling: “We zetten graag onze expertise in om ook de vele bezoekers van Designer Outlet Roermond te betoveren. De spectaculaire lichtshow en Eftelingse thematisering worden prachtig zichtbaar en geven een winterse sfeer. Helemaal passend bij de tijd van het jaar. Ik kijk enorm uit naar de reacties van de bezoekers, die naar Roermond afreizen om hun cadeaus in te kopen.”
Over McArthurGlen Group
McArthurGlen Group, Europa’s grootste eigenaar, ontwikkelaar en manager van designer outlets, werd in 1993 in Europa opgericht door de Kaempfer Partners. McArthurGlen, pionier op het gebied van designer outlet retailing in Europa, heeft sindsdien 685.000 vierkante meter winkelruimte ontwikkeld. De organisatie beheert momenteel 24 designeroutlets in 8 landen: Oostenrijk, Canada, Frankrijk, Duitsland, Italië, Nederland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk, met een totale omzet van 5 miljard euro per jaar.
Designer Outlet Roermond is onderdeel van McArthurGlen Group, dat in Nederland ook Designer Outlet Roosendaal heeft. De 24 centres van de groep ontvangen samen ruim 90 miljoen gasten per jaar.
Meer informatie: