Website met geluid; beleving of irritant?

De recreatiesector is bij uitstek een belevingssector, en beleven doe je met al je zintuigen. Maar hoe effectief is geluid op je website? Zeker als je bedenkt dat vele potentiële bezoekers zich oriënteren onder werktijd. Hoe reageren de collega’s (en de baas) als onderstaande websites worden geopend.

We hebben diverse websites van bedrijven en organisaties in de recreatie bij elkaar gezocht. We zien daarin drie bronnen va geluid:
–          een achtergrondmuziekje
–          een film die automatisch opstart
–          omgevingsgeluiden (bijvoorbeeld vogels in het bos)

Geef onder aan dit bericht jouw mening over het verschillende gebruik van geluid in de websites. Je kunt ook nog nieuwe websites aandragen. Die nemen we op in het lijstje.

Verkiezing Bos van het Jaar
Rotterdam Zoo / Diergaarde Blijdorp
Stap in de stal
Linnaeushof
The Dungeons, Amsterdam
Drievliet
Dolfinarium
Neeltje Jans
Ecodrome
Vlaanderen Lekkerland
Recreatie Vakbeurs
Movie Park Germany
Europapark
Plopsaland

2 reacties

  1. Tsja… soms is het leuk, soms slaan deze websites de plank volledig mis.. maar waar het aan ligt? Bij mij komen de volgende drie websites naar boven:
    – subtiel en toch ook grappig http://www.sterrenkubus.nl/
    – gewoon grappig: http://www.museumstoomtram.nl/
    – gruwelijk irritant: http://www.speelland.nl/ (niet omheen te komen, mijn eerste reactie is uit!uit!uit!, duurt bovendien ook heel lang)

    Het probleem van die laatste (en ook van bijvoorbeeld Vlaanderen Vakantieland) is dat het lijkt op een radiocommercial of iets dergelijks. Iets waar ik niet op zit te wachten in ieder geval! Dat heeft niks te maken met beleving, die vogeltjes bij de sterrenkubus of de akelige geluiden bij de dungeons veel meer, wat mij betreft..

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *