NBTC lanceert kustwebsite

De vrije (Paas) dagen staan voor de deur en de weervoorspellingen beloven niets dan goeds. Naar verwachting van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen zullen 500.000 Nederlanders met Pasen op vakantie gaan in eigen land. Aan de Nederlandse kust wordt dan ook topdrukte verwacht. Het plannen van een strandvakantie of dagje aan de Nederlandse kust begint voortaan op de nieuwe website www.lekkerweg.nl/dekust.

De Nederlandse kust bij Hoek van Holland

De Nederlandse kust staat deze zomer letterlijk en figuurlijk in het zonnetje. De website biedt uitgebreide informatie over activiteiten, overnachtingen, uitjes, en het strand van de vier Noordzee provincies: de Wadden, Noord Holland, Zuid Holland en Zeeland. Daarnaast is de site een interactief platform waarop bezoekers worden aangemoedigd om hun ervaringen en tips te delen.

Kustcampagne
Het lanceren van de website is onderdeel van de kustcampagne waarmee het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen haar promotionele spotlight richt op onze eigen kust. Samen met de kustprovincies wordt hiermee de bekendheid van de Nederlandse kust vergroot en (herhaal)bezoek gestimuleerd.

Belang kusttoerisme
De Nederlandse kust is een belangrijk onderdeel van de promotie van Nederland. Voor zo’n 4,8 miljoen mensen is de Nederlandse kust dé reden om in Nederland een vakantie door te brengen. In 2010 vierden ongeveer 1,7 miljoen buitenlandse gasten en zo’n 3,1 miljoen Nederlanders hun vakantie aan de Nederlandse kust. Gezamenlijk leverden ze in dat jaar circa 1 miljard euro op voor de Nederlandse economie.

Meer informatie: www.lekkerweg.nl/dekust

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *