NBTC breekt lans voor Online Travel Agents

In een column geeft NBTC directeur Jos Vranken steun aan de Online Travel Agents (OTA’s). Zij liggen, met name bij de hotelsector, al enige tijd onder vuur vanwege de (te hoge?) provisie. Vranken laat weten dat deze OTA’s een significante bijdrage leveren aan de toeristische promotie van Nederland. 

Ter illustratie haalt Vranken de marketing van City Breaks aan. Daarin zijn buitenlandse partners, inclusief enkele OTA’s, in 2012 goed voor zo’n 2/3e van het marketingbudget, terwijl participerende steden gezamenlijk zo’n 1/3e deel inbrengen.

Ook opmerkelijk is de constatering dat vooral Amsterdamse hotels op OTA-platforms een lagere prijs rekenen dan via hun eigen website.  Op deze manier vraag je natuurlijk om het betalen van provisie!

In het artikel worden geen OTA’s met naam genoemd. Bekende OTA’s zijn o.a. hotels.com, booking.com

Lees de hele column op www.nbtc.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *