Nationaal Congres Citymarketing met als thema: ‘heritage marketing’

Maandag 8 juni 2015 vindt in gastgemeente Zaanstad de achtste editie plaats van het Nationaal Congres Citymarketing (NCC). Het congres, dat wetenschap, overheid en bedrijfsleven combineert en verbindt, is inmiddels een traditie geworden op het gebied van citymarketing.

citymarketingMet sprekers van kaliber en mogelijkheden om met collega’s uit het hele land ervaringen uit te wisselen is het NCC door en voor de branche. Wetenschappelijke, bestuurlijke en praktische invalshoeken komen aan bod en er worden tips en adviezen gegeven over de opzet van beleid en organisatie. Het programma bestaat uit een plenair gedeelte en uit een zeer gevarieerd aanbod van themasessies/tafelgesprekken in kleinere groepen. Daarnaast is er een belangrijke plaats ingeruimd voor kennisuitwisseling en het bespreken van werkervaringen.

Citymarketing & Heritage
Het Nationaal Congres Citymarketing staat in het teken van ‘heritage marketing’. Niet zelden zijn erfgoedmonumenten dé iconen van steden en dorpen en vormen ze uitgangspunt voor ‘marketing by storytelling’. Daarnaast zijn veel gemeenten in Nederland- samen met partners – bezig met herbestemming van (industrieel) erfgoed. Last but not least is het volgend jaar het ‘European Year of Industrial Heritage” en vindt SAIL 2015 plaats, het evenement op het gebied van varend erfgoed. Alles bij elkaar meer dan voldoende aanleiding voor het thema ‘heritage marketing’ op NCC15!

Zaanstad
Het is daarom ook niet toevallig dat NCC15 in de gemeente Zaanstad te gast is. Zaanstad is, als oudste industriegebied van Europa, in het bezit van veel industrieel erfgoed. De oude fabrieken langs de Zaan krijgen steeds meer nieuwe functies en zijn gewilde ontwikkellocaties voor ondernemers en vastgoedontwikkelaars.

Daarnaast heeft het centrum van Zaanstad een aantal jaar geleden een ware metamorfose ondergaan met een ‘onbrand’-uitstraling in Zaans groen, met het inmiddels bekende Inntel hotel als icoon. (zie foto)

TAETS Art and Event Park
Het Nationaal Congres Citymarkting 2015 vindt plaats op het oude Hembrugterrein, één van de iconische industriële erfgoedlocaties van de Zaanstreek. Op dit voormalige defensieterrein worden 148 karakteristieke industriële panden in ere hersteld. In een aantal oude fabriekshallen is het TAETS Art and Event Park gerealiseerd, een prachtige evenementenlocatie pal aan het Noordzeekanaal.

Meer informatie: www.nationaalcongrescitymarketing.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *