Voor 2012 heeft 85% van de Nederlandse consumenten een goed voornemen. Zoals elk jaar staat afvallen op veel lijstjes (77%). Opvallende stijger is ‘bezuinigen’, die op 16% van de lijstjes staat. Uit het consumentenonderzoek van Wehkamp blijkt dat vakanties daarbij redelijk buiten schot blijven.

Vakanties
Opvallend is ook dat bezuinigen op vakanties met 9% het minst worden genoemd als een manier om minder geld uit te geven, waaruit valt op te maken dat vakanties niet meer als luxe worden gezien.
Blijkbaar blijft het niet alleen bij goede voornemens. Zo heeft vorig jaar maar liefst 34% van de ondervraagden het goede voornemen langer dan een half jaar doorgezet. Over de kans van slagen zijn consumenten met een gemiddelde slagingskans van 71% ook voor 2012 optimistisch.
Hulp bij voornemens
Vanaf morgen helpt wehkamp.nl haar fans via Facebook bij het slagen van goede voornemens. Door het delen van goede voornemens maakt de consument bijvoorbeeld kans op een crosstrainer om af te vallen, een laptop als hulp bij het volbrengen van een studie of een horloge om vaker op tijd te komen.
Bron: persbericht Wehkamp