Attracties winnen het van de meubelboulevards

Het mooie voorjaar lokt de consumenten er meer op uit te trekken en staat een bezoek aan een pretpark weer bovenaan zijn lijstje. De Hemelvaartsdagen kende een aantal tropische dagen afgewisseld met een wat meer koelere zondag. Dat heeft ervoor gezorgd dat gemiddeld genomen de totale dagrecreatie tevreden kan terug kijken. Als de weersverwachtingen voor het komende lange Pinksterweekend ook eenzelfde beeld opleveren kan men vaststellen dat het voorjaar 2011 de boeken in gaat met een record aantal bezoeken. Juist in tijden dat de consumenten hun broekriem moeten aanhalen is het mooie weer het belangrijkste medicijn voor deze sector.

Voorzitter Bert van der Stoep van de grootste vereniging van dagrecreatiebedrijven ToerNed laat weten dat alle bezoekers records van de gezamenlijke website www.attractiewegwijzer.nl gebroken worden. “Men koopt wat vaker een kaartje via internet en voorkomt hiermee lange wachttijden aan de kassa. Ook lijkt het lijkt wel of de een dagje pretpark weer volop in de belangstelling staat”.

Een korte vakantie combineren met dagje uit
Het komende lange Pinksterweekend trekken bijna een miljoen Nederlanders en er op uit voor een korte vakantie in ons eigen land. De dagattracties die kunnen worden bezocht bieden vele bijzondere belevenissen.

Pretparken winnen het van de meubelboulevard
Er is sprake van een sterke concurrentie als het gaat om de invulling van vrijetijd bij consumenten. Ook weten wij dat het vooral de moeders zijn die de keuze bepalen waar het leukste dagje uit naar toe zal gaan. Steeds vaker wordt er gekozen voor speciale gebeurtenis. Er moet wel wat bijzonders te beleven zijn. Het zijn juist de attractieparken die dit maar al te goed begrijpen. Vooral de attracties wat dichter bij huis staan weer volop in de belangstelling. Zo laat Rederij van Stiphout uit Maastricht weten: “Met Hemelvaart was het door het mooie weer inderdaad erg druk en hebben we meer bezoekers ontvangen dan vorig jaar. Daar moeten we echter wel bij vermelden dat het vorig jaar dramatisch slecht weer was en daardoor niet valt te vergelijken.” Plopsa verklaarde; “een schitterend Hemelvaart weekend gehad te hebben. Meer dan 92.000 bezoekers brachten een bezoek aan een van de Plopsa-parken tijdens het verlengde weekend.”

Geen fileleed en lange wachtrijen
Wie niet goed voorbereid erop uit trekt kan wel eens geconfronteerd worden met veel fileleed en lange wachtrijen. Wil je een leuk dagje uit in de eigen provincie, dicht bij huis, dan zijn er volop mogelijkheden door recreatiebedrijven die zich meer lokaal oriënteren. En die, vaak onbekende bedrijven, bieden verschillende voordelen: Geen file ellende, minder wachttijden aan de kassa en een aantrekkelijke entreeprijs. Een groot aantal van deze dagattracties is verenigd in de organisatie ToerNed, de grootste vereniging van dagrecreatiebedrijven in Nederland. Op www.attractiewegwijzer.nl krijgt u een overzicht van meer dan vijftig dagattracties in heel Nederland en vlak over de grens en kunt u actie coupons downloaden of uw entree kaartje kopen zodat u niet in de rij hoef te staan.

Aanbod neemt toe
Dat de Nederlanders vaker dicht bij huis op zoek gaan naar bijzonder vermaak, blijkt wel uit de groei van het aantal leuke regionaal georiënteerde dagattracties. De kwaliteit is vaak uitstekend en de persoonlijke aandacht voor de bezoekers staat voorop. Ook zijn de toegangsprijzen beschaafd en vaak zijn er kortingsmogelijkheden bij de aanschaf van een abonnement. Het zijn echt niet alleen de grotere attractieparken die hun bezoekers verrassen. Neem eens een kijkje bij Megapret de grootste speeltuin van de Achterhoek te Lievelde of ga een dagje zomer skiën bij het Alpincenter in Bottrop vlak over de grens bij Arnhem. “Een dagje uit zonder al te veel hindernissen vindt je op de website met het meest gevarieerde aanbod van Nederland op www.attractiewegwijzer.nl ” aldus Hans van Leeuwen, woordvoerder van ToerNed.

Meer informatie over een ‘dagje uit’ is te vinden op:
www.attractiewegwijzer.nl
www.toerned.nl

Over ToerNed
ToerNed is grootse en oudste vereniging van dagattracties in Nederland en wordt gevormd door ruim veertig bedrijven uit de dagrecreatie. Het doel van ToerNed: “De consument de mogelijkheden te laten zien voor het beleven van een bijzondere dagje uit.”

Eén reactie

  1. Bedankt voor het bericht, vanaf pinksteren is onze nieuwste attractie Waterpret ook geopend.
    Dit is het grootste en naar ons idee leukste spraypark van Nederland.
    We hebben het helemaal zelf ontworpen en ontwikkeld en hebben het laten keuren door vincotte.
    Waterpret is goedgekeurd, eindelijk kunnen de ouders lekker genieten terwijl de kinderen ongestoord en geheel veilig waterpret beleven.
    Ik zal u een aantal foto’s sturen van Waterpret als u mij uw mailadres zend.
    Groeten Robert Wassink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *