In Roosendaal wordt op dit moment hard gewerkt aan de realisatie van een nieuw Family Entertainment Center; Playdome; te openen in de loop van 2021. Vader Nicky en dochter Sydney Broos hebben grote ambities: “We willen toonaangevend in de markt worden en binnen 5 jaar de titel ‘Beste FEC van Nederland’ bemachtigen!”
Het nieuwe Playdome wordt gerealiseerd op Leisurepark Roosendaal, waar Sydney en Nicky de locatie van Kartcentrum Roosendaal hebben overgenomen. Het recreatiegebied grenst aan de McArthur Glenn Factory Outlet. Deze locatie is voor Nicky geen onbekend terrein, omdat hij daar ook zijn (inmiddels verkochte attractie) Indoor Skydive heeft opgezet. Nicky was daarmee destijds een pionier in Nederland. Sydney legt uit waarom zij een mooie toekomst ziet in deze locatie: “Dit retail- en recreatiegebied is een steeds leuker deel van Roosendaal aan het worden! Er zijn plannen om de uitstraling van het hele gebied nog meer impulsen te geven.”
Wat maakt jullie project Playdome onderscheidend van bestaande FEC’s?
“We denken dat we op twee vlakken écht uniek zijn, en dat is met onze thematisering en de activiteiten welke we gaan aanbieden. We gaan ons hele complex een Alpijnse sfeer/thema/aankleding geven. Al onze activiteiten krijgen een eigen thema binnen dit Alpijnse concept (denk hierbij aan overdag/avond, bos/sneeuw), maar alles wel binnen het Alpijnse om het tot een uniek samenhangend (!) geheel te maken. Dit wil ook zeggen dat we een Alpijns geïnspireerde menukaart zullen gaan aanbieden, maar bijvoorbeeld ook dat onze bowlingbalen een uitstraling krijgen van sneeuwballen. Deze specifieke thematisering is er nog niet binnen de wereld van FEC’s, en we hebben ook nog weinig locaties gezien waarin dit (thematisering) zó ver in alle details wordt doorgetrokken.
Naast deze thematisering hebben we de ambitie om enkel innovatieve en vernieuwende activiteiten te gaan aanbieden, de ‘2.0’ noemen we dat zelf. We hebben ondertussen voor al onze activiteiten een toepassing gevonden welke het nét anders maakt dan wat gasten gewend zullen zijn. We verwachten op deze manier op verschillende vlakken dus uniek te zijn en gasten te kunnen verrassen!”
Ik las in een van de blogs dat het horecagedeelte steeds belangrijker wordt in een totaalconcept. Welke rol speelt horeca in jullie concept?
“Een groot deel van ons complex zal inderdaad gaan bestaan uit horeca! Ruim 770 m2 binnen, centraal gelegen in ons complex. Daarnaast zullen we op de 1e verdieping ook een rooftopterras (pakken we in 2021 verder op), meerdere vergaderzalen en een buitenterras (pakken we ook in 2021 verder op) gaan komen. In eerste instantie gaan we alleen uit van een ondersteunende horecarol. Onze focus ligt dus in eerste instantie op de activiteiten. Wat overigens niet wil zeggen dat de horeca niet dezelfde aandacht krijgt in thematisering en personeel etc.. Ook hierin trekken we onze pijlers en thematisering door. We hebben voorlopig in onze prognoses geen omzet toegekend aan losse horeca. Ee hebben wel de ambitie om na een jaar of 3 (wanneer alles goed loopt en werkt) meer focus te gaan leggen op de horeca. Het uiteindelijk doel is ook zeker dat gasten gewoon bij ons kunnen komen voor een hapje, biertje of borreltje!”
Vinden jullie het ook prima als mensen voor slechts één onderdeel naar Playdome komen?
“We vinden het zeker niet erg vinden wanneer gasten maar voor één onderdeel naar Playdôme komen. Integendeel! Alle activiteiten maar bijvoorbeeld ook alleen de horeca, kunnen als zelfstandig bedrijfsonderdeel functioneren. De activiteiten zijn dermate uniek dat ook een enkele activiteit of bezoek aan horeca een leuke ervaring is. Aan ons de taak om het zó leuk te maken dat ze nog eens terug willen komen, en nog meer activiteiten gaan uitproberen.
Zo gaan we bijvoorbeeld het lasergamen, onze Alpenbattle, en het karten (Playkarten) aanbieden vanaf 2 sessies, juíst om de ervaring te verlengen en de beleving naar een hoger niveau te tillen!”
Richten jullie je alleen op groepen of ook op kleinere gezelschappen?
“Groepen zijn inderdaad een belangrijke doelgroep waarop we ons gaan richten, maar we gaan ons ook zeer zeker richten op particulieren! Absoluut! Onze ervaring heeft ons geleerd dat bezoekers/omzet vaak een 50/50 verdeling hebben tussen groepen/zakelijk en particulieren. We willen nadrukkelijk de focus leggen op gasten (ongeacht samenstelling of groepsgrootte) die het leuk én vooral belangrijk vinden om iets leuks te gaan doen met naasten. We hebben de ambitie om deze gasten optimaal te ontzorgen en verrassen, zodat zij als Playdôme ambassadeur zullen vertrekken en hopelijk geregeld terug zullen komen. Wie weet de volgende keer met een hele andere samenstelling!”
Meer informatie: www.playdome.nl