Om zaken te doen moeten we elkaar kunnen vertrouwen. Wanneer je bij ons grassprieten (kampeerplaats) wilt huren, dan wil je er wel een vertrouwd gevoel bij hebben. Stel je voor dat je bij ons gaat reserveren; Je maakt het geld over en we zijn, net voor jouw droomvakantie gaat beginnen: ‘wegens sterfgeval gesloten’.
VVV en ANWB kampeergids
Het is dus heel belangrijk dat we een vertrouwen uitstralen. Maar hoe doe je dat, vertrouwen uitstralen? Daarom geloven wij er ook in dat je voor zo iets belangrijks als je vakantie, juist een goed gevoel wilt hebben. Vroeger, voor het internettijdperk belde men vaak met een VVV-kantoor in de regio om een kampeerplaats te boeken. De VVV gaf je dan de benodigde informatie over de verschillende mogelijkheden. Of je keek in een ANWB gids. Want alle adressen die daarin stonden, die waren tenminste degelijk gecontroleerd! Je belde de organisatie, of je stuurde een briefkaartje en verzocht om nadere informatie. Je hoorde of zag dan al wat van zo’n bedrijf en de mensen achter het bedrijf. Op basis daarvan besloot je dus om wel of niet te gaan boeken.
Zichtbaar zijn
Maar hoe gaat dat vandaag de dag? Nog steeds hebben mensen een vertrouwd gevoel nodig voordat ze over gaan tot een boeking. Wij hebben de verschillende online kanalen waarin we onze ziel en zaligheid zo eerlijk mogelijk proberen neer te zetten. Op FaceBook kun je zien (veel foto’s) en lezen wie er achter ons bedrijf zitten. Je ziet er ook reacties die gasten hebben achter gelaten. En juist ook die zichtbare dialoog, helpt bij het verdienen van vertrouwen! Ze helpen je de antwoorden vinden op de vraag:
Is dit de camping die ik zoek? Kan ik hier mijn droomvakantie doormaken?
Zelfvertrouwen
Om vertrouwen uit te stralen, moet je in ieder geval voldoende zelfvertrouwen hebben en staan voor wie en wat je bent. Alleen dan kun je het overtuigend overbrengen! Dat is geen macho, blaaskaak- of borstklopperij. Nee, gewoon een gezonde dosis zelfvertrouwen. We hebben een grote kennis ons bedrijf. Doordat het geen heel groot bedrijf is, kennen we het van haver tot gort! We hebben in de loop van de vele jaren de recreatiemarkt goed leren kennen en hebben ons geschoold in de economie. De oprechte betrokkenheid voor de gast, met zijn specifieke wensen en behoeften, blijkt wel uit de vele kleinere en grotere innovaties die zijn ontwikkeld op onze camping. En we zijn dan ook positief over de toekomst voor ons bedrijf. Dat straalt het vertrouwen uit dat de gast graag voelt. Want wie wil er nu reserveren op een recreatiebedrijf dat misschien morgen niet meer bestaat?
We zijn benieuwd hoe jij het vertrouwen uitstraalt dat je gast nodig heeft om naar jouw organisatie te (blijven) komen, laat je het ons weten? Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg.