Op 11 februari organiseert Netwerk Citymarketing, ondersteund door ZKA leisure, een bijeenkomst over een evenwichtige groei van toerisme in de regio. Er worden deze middag o.a. resultaten gepresenteerd van de barometer voor een evenwichtig toerisme voor Steenwijkerland/Giethoorn.

Op 11 februari organiseert Netwerk Citymarketing, ondersteund door ZKA leisure, een bijeenkomst over een evenwichtige groei van toerisme in de regio. Er worden deze middag o.a. resultaten gepresenteerd van de barometer voor een evenwichtig toerisme voor Steenwijkerland/Giethoorn.

De insteek van de bijeenkomst: "Welke besluiten kunnen we nemen om groeiend toerisme in goede banen te leiden? Op welke wijze kan toerisme bijdragen aan regionale ontwikkeling met balans tussen economie, ecologie en leefbaarheid? Toerisme als kans!"

Onderwerpen die aan bod komen:

Gré Beekers (ZKA) licht de werking van de recent ontwikkelde Barometer evenwichtig toerisme toe die ZKA recent ontwikkelde aan de hand van de casus Steenwijkerland/Giethoorn.

Merlijn Pietersma (ZKA) deelt praktische inzichten hoe toeristische bestemmingen zich evenwichtig kunnen ontwikkelen. Merlijn hanteert de principes van toeristische ecosystemen en hij laat zien hoe dit toegepast is bij UNESCO Werelderfgoed Kinderdijk. Benieuwd naar de professionele lessen van het gebiedsperspectief van UNESCO Werelderfgoed Kinderdijk 2030?

De bijeenkomst vindt plaats op een historische locatie, namelijk de Koloniën van Weldadigheid (beoogd Unesco Werelderfgoed). Arjan Stroeve van eetcafé De Steen vertegenwoordigd het ondernemersperspectief. Zijn presentatie gaat over 'Verhalen als basis van succesvolle Brand-strategie.

Er wordt ook gekeken naar de inbedding van een regionale marketingstrategie in een groter geheel. Elisabeth Stoit doet dat vanuit Hanzesteden Marketing en de nationale strategie (NBTC) wordt vertegenwoordigd door Anouk van Eekelen

Meer informatie en aanmelden: www.netwerkcitymarketing.nl