Om beter in te kunnen spelen op de groei van het buitenlands bezoek aan ons land, lanceert Visit Utrecht Region een nieuwe meertalige toeristische website www.visitutrechtregion.com. De Nederlandstalige portal is in het voorjaar gelanceerd en nu is de portal ook beschikbaar in het Duits en Engels. Om beter in te kunnen spelen op de groei van het buitenlands bezoek aan ons land, lanceert Visit Utrecht Region een nieuwe meertalige toeristische website www.visitutrechtregion.com. De Nederlandstalige portal is in het voorjaar gelanceerd en nu is de portal ook beschikbaar in het Duits en Engels.

Op de portal wordt voor de internationale bezoeker interessante informatie van de regio Utrecht aangeboden. De regio wordt in het geheel als één toeristische bestemming gepositioneerd. Het doel is nieuwe bezoekers aantrekken en bezoekers die al in de regio zijn, spreiden door de regio. [caption id="attachment_55853" align="alignright" width="300"] Kasteel Duurstede in Wijk bij Duurstede. Kromme Rijn en Lek[/caption] Verhalen van de regio De website is de eerste etalage voor de zeven districten in de provincie, te weten:

  1. Amersfoort,
  2. het Groene Hart,
  3. Kromme Rijn- en Lekstreek,
  4. Spakenburg,
  5. Utrecht,
  6. Utrechtse Heuvelrug en
  7. de Vechtstreek.

Op basis van zes verhaallijnen en twaalf highlights verspreid over de regio, verbindt Visit Utrecht Region de districten met elkaar en zorgt voor aanvullend aanbod voor de internationale bezoeker. De Utrecht Region Pass (een “pay-as-you-go” openbaar vervoer card) is daarbij een mooi middel om de internationale bezoeker op een toegankelijke manier de regio te laten ontdekken. Naast de nieuwe website zijn er ook andere marketingmiddelen ontwikkeld, waaronder een z-card voor de campagne Utrechtse Kastelen & Buitenplaatsen, een huisstijlhandboek, de recreatiekrant regio Utrecht, plattegronden en iconen. Deze middelen worden ingezet voor toeristen uit met name Duitsland, België en Nederland met interesse in citytrips, erfgoed, fietsen en wandelen. Samenwerking Naast de aangesloten gemeentes, werkt Visit Utrecht Region nauw samen met het in februari opgerichte Routebureau Utrecht. Beide partijen maken gebruik van dezelfde huisstijl, de websites zijn verbonden, stemmen het aanbod op elkaar af en zorgen voor een juiste ontsluiting van fiets- en wandelroutes in de regio. Nieuwe coördinator Op 16 juli jl. Is Marianne Groen gestart als nieuwe regiocoördinator. Zij zal in opdracht van de negen regiomarketingbureau’s het centrale aanspreekpunt zijn voor de regionale marketingaanpak gericht op de vrijetijdseconomie in de Utrecht Region. Meer informatie: www.visitutrechtregion.com