Vakantievoorpret eindigt te vaak in vakantiestress

Vakantie hoort leuk te zijn, maar vaak begint de stress al voordat de reis is begonnen. Zo heeft twintig procent van de Nederlanders al moeite met het kiezen van de juiste bestemming. Vragen velen zich af of ze niet teveel betaald hebben voor hun vakantie en raadpleegt 64 procent van de Nederlanders vooraf vakantiereviewsites om te weten wat er wordt gezegd over de vakantiebestemming.

Om die mensen te ’ontstressen’ en echt te laten genieten van vakantievoorpret roept D-reizen vanaf vandaag vakantiegangers op hun meest stress veroorzakende vakantievraag te stellen. Doel: Nederlandse gezinnen helpen de juiste keuzes te maken bij het zoeken en boeken van een vakantie. Algemeen Directeur D-reizen, Steven van Nieuwenhuijzen: “Vakantie moet één en al leuk zijn. Ook het boeken van een vakantie. Maar in de praktijk gaat vakantie voorpret vaak over in vakantiestress. Want mensen worden overspoeld met vragen als ze op vakantie gaan: Wil ik hier wel heen? Heb ik wel goed geboekt? Is dat plaatje van dat hotel op de site niet heel erg gephotoshopt? Moet ik de camping niet even googelen? Wordt mijn gezin blij van deze bestemming? Wij gaan iedere vakantievraag- hoe gek ook- onafhankelijk beantwoorden.”

Onderzoek
Uit onderzoek* blijkt dat veel vakantiegangers veel twijfels en vragen hebben bij het oriënteren, zoeken en boeken van een vakantie. Zo raadpleegt 64 procent vooraf vakantiereviewsites om van derden te horen wat er wordt gezegd over de vakantiebestemming. Ook wil 22 procent vooraf informatie hebben over welk type strand (zandstrand, kiezelstrand of schelpenstrand) er bij de vakantiebestemming ligt en 45 procent welke handdoeken/beddengoed er in de accommodatie op de vakantiebestemming aanwezig zijn. Ook wil de Nederlander weten hoe vaak er schoongemaakt wordt. Daarnaast speelt voor 20 procent van de Nederlandse vakantiegangers de aanwezigheid van wifi een belangrijke rol voor de keuze van de accommodatie.

Bij D-reizen kunnen Vakantiegangers hun stressvolle vragen stellen bij een van de 1000 reisassistenten. Dat kan via een van de 190 winkels, op d-reizen.nl, telefonisch via 0900-1811, op Facebook en Twitter. De – Vraag ‘t ons- campagne wordt aangejaagd via radio – tv-commercials en outdoor- online- en printuitingen.

Bron: persbericht D-reizen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *