Vrijdagmiddagblog! Trek eens aan – mijn jasje

Sommige mensen brengen meer tijd door in hun bedrijfskleding dan in hun eigen kleding. Toch besteedt niet elk bedrijf evenveel aandacht aan bedrijfskleding. Terwijl bedrijfskleding een grote bijdrage heeft aan de beleving naar de gasten toe en het werkcomfort van het personeel kan verhogen. Lijkt mij een goed onderwerp om eens onder de loep te nemen in het Vrijdagmiddagblog!

Onderscheidende kleding
Als bedrijf kies je welke beleving je personeel uit moet stralen. Voor publieksattracties met een thema is het makkelijk om de kleding daarop aan te passen. Voor de horeca, beurzen en verblijfsrecreatie is het vaak lastiger om een onderscheidend outfit te creëren.

Comfort en identiteit
Ik sprak daarom af met Roel Mangnus. Samen met Evert van Bergen richtte hij Suit Up op. “Suit Up wil er voor zorgen dat medewerkers in bedrijfskleding zelfverzekerd en comfortabel op de werkvloer staan. Daarbij draagt de kleding de identiteit van de onderneming uit.”

Van studentenvereniging naar 5-sterrenhotel
Suit Up begon als bedrijf dat kleding maakte voor studentenverenigingen. Deze kleding heeft vaak behoorlijk wat te verduren en elke vereniging wil zich onderscheiden van de andere. Hun vernieuwende aanpak werd opgemerkt door andere branches en ondertussen is Suit Up leverancier voor 5-sterrenhotels. Want als een student aan de jas kan trekken zonder dat deze kapot gaat, dan is de kwaliteit zeker goed!

thumbs_slide1[1]
Bedrijfdskleding passend bij de uitstraling en gasten. Bron: Suit Up
Corporate Fashion werkwijze
Het succes van Suit Up zit in hun corporate fashion werkwijze. “Tijdens het totale traject wordt de klant betrokken bij de realisatie van de kleding.” Hierdoor heeft Suit Up een hoge tevredenheid bij de klanten en wordt de kleding zichtbaar met trots gedragen.

Altijd net even anders
Er zijn opdrachtgevers die zich zorgen maken of de kleding wel onderscheidend genoeg is. Tenslotte bestaat elk kostuum uit een broek of rok, blouse en jas. “Dat is juist de kunst van het ontwerpen. Een logo op bedrijfskleding zorgt niet voor voldoende onderscheidend vermogen. Juist door bepaalde details te veranderen kan kleding iets bijzonders uitstralen. Het jasje net iets hoekiger of de blouse op een bepaalde lengte.”

thumbs_slide2[1]
Kleding ontwerpen. Bron: Suit Up
Tot volgende week! 
Ineens het idee gekregen om nieuwe bedrijfskleding aan te schaffen? Suit Up staat in ieder geval voor je klaar. Verder ben ik natuurlijk benieuwd hoe jij jouw werkkleding vindt. Past het bij het bedrijf en is het comfortabel?  Laat een reactie achter op twitter of hieronder. Tot volgende week!

Ruby KramerPanterKist

Speciale dank naar Roel Mangnus van Suit Up.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *