Trend in Amerika: Mystery Trips

Op vakantie naar een onbekende bestemming; slapen in een onbekende accommodatie en toch van tevoren gewoon afrekenen? Dat is de reistrend in de VS volgens het World Travel Market Global Trend Report. Gaat deze trend een oversteek naar Europa maken? Weer een beetje avontuur terugwinnen; want dankzij de reviewwebsites en social media is de vakantiespanning en verrassing wel een beetje verdwenen..

In het rapport worden twee voorbeelden genoemd:

Luxurylink.com
Biedt vakantieveilingen en reisaanbiedingen. De categorie Mystery Auctions is slechts één van de categorieën. De veiling biedt wel enige zekerheden. Zo wordt aangegeven:

–          in welke regio de vakantie plaatsvindt

–          het aantal overnachtingen

–          of ontbijt en diner inclusief zijn

–          en de reguliere marktprijs van het arrangement.

 

Nexpedition.com
Is het tweede voorbeeld, dat is geïnitieerd door American Express. Hier wordt gebruik gemaakt van een persoonlijk profiel; “The Travel Sign”. Aan de hand van een aantal vragen krijg je één van de 20 profielen toegewezen. Op basis van dit profiel wordt je reisaanbod vastgesteld.

Voor een lokaal aanbod worden prijzen gevraagd vanaf 1000 dollar voor twee personen. American Express wil hiermee het element verrassing en avontuur terugbrengen; gekoppeld aan een bijzondere service.

 

Bron: WTF report van Euromonitor

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *