Roompot stimuleert vakantie-gangers om actiever te worden

Vanaf dit jaar is het bij Roompot Vakanties mogelijk om gratis aan sport- en animatieactiviteiten deel te nemen. Roompot wil haar gasten hiermee stimuleren om actiever te worden tijdens hun vakantie. De organisatie verwacht dat met het wegvallen van de kosten, de deelname aan sport- en spelactiviteiten op de parken aanzienlijk zal toenemen.

RoompotVoorheen moesten vakantievierders betalen voor de activiteiten bij Roompot. Volgens manager sport & animatie Els Bruggink klaagden gasten dat als de vakantie eenmaal begonnen was, de kosten toch nog opliepen. “Doordat de activiteiten voortaan gratis en dus laagdrempeliger zijn, zal naar verwachting het aantal deelnemers fors toenemen. Dat biedt ook meer mogelijkheden. Een voetbaltoernooi met twintig kinderen is veel leuker dan wanneer er maar drie meedoen’’, aldus Bruggink. “Onze gasten genieten bovendien meer van hun vakantie als ze niet voortdurend hun portemonnee te hoeven trekken.”

Aantal sporters gestegen 
Uit onderzoek van het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP) bleek vorige week dat het aantal mensen dat sport de afgelopen tien jaar licht is gestegen, maar een kwart van de bevolking doet niet of nauwelijks aan sport. Het aantal mensen dat sport steeg volgens het SCP de afgelopen tien jaar van 52 naar 56 procent in 2013. Vergeleken met andere Europeanen bewegen Nederlanders veel, maar tegelijkertijd zijn Nederlanders kampioen ‘zitten’.

In de Roompotparken worden kinderen gestimuleerd om mee te doen met allerlei activiteiten, waarbij de geliefde mascotte Koos Konijn een belangrijke rol speelt. Koos werd tijdens de Vakantiebeurs uitgeroepen tot de favoriete mascotte van Nederland. Van de bijna 2500 kinderen en ouders stemde 21 procent op Koos Konijn via de Kids Enquête op Kidsvakantiegids.nl.

Meer informatie: www.roompot.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *