Rijksmuseum werkt als mediamagneet

Vandaag krijgen de eerste journalisten toegang tot het vernieuwde Rijksmuseum in Amsterdam. De belangstelling is overweldigend; 800 journalisten hebben zich aangemeld, waarvan de helft uit het buitenland. De persafdeling van Amsterdam Marketing speelde hierop in met een 2-daagse persreis, waar 140 journalisten zich bij aansloten.

Rijksmuseum
Rijksmuseum

persreis
De opening van het wereldberoemde Rijksmuseum zorgt voor een uitstekend mediamoment, waar ook de vele attracties, bezienswaardigheden en evenementen in 2013 van meeprofiteren. De persreis van Amsterdam Marketing besteed o.a. aandacht aan Het Concertgebouw (125 jaar), een rondvaart door de Amsterdamse grachten (400 jaar grachtengordel), het Rembrandthuis en de Hermitage. Het opvallende monument en restaurant De Waag was ook onderdeel van het bezoek. Een klein deel van de journalisten verblijft langer dan 2 dagen in Nederland en vervolgt de persreis met een maatwerk programma.

Toeristenmagneet
Persbureau NOVUM meldt dat er inmiddels ruim 46 duizend tickets zijn verkocht; voor het grootste deel aan belangstellenden uit het buitenland. De officiële opening voor het publiek is op 13 april a.s..

Meer informatie: www.rijksmuseum.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *