Burgers’ Zoo liet via een persbericht weten dat zij in 2015 1.040.491 bezoekers hebben ontvangen. Dat zijn er 374.196 minder dan in 2014. Toch zijn deze cijfers niet zo dramatisch als ze er uit zien. Dat heeft te maken met een nieuwe manier van tellen. Door deze correctie in de telmethode komt ook de totaalstand van dierenparkbezoek in Nederland in een vrolijker daglicht te staan.

Eerder publiceerden we een overzicht van het bezoek aan Nederlandse dierentuinen in 2015. Daaruit bleek dat het totaalbezoek licht was gedaald. Als we deze correctie van Burgers’ Zoo meenemen, dan is het totaalbezoek juist gestegen.
Nieuwe doelgroepen in 2015
In 2015 is Burgers’ Zoo gestart met het gebruik van vernieuwende kanalen om de verschillende doelgroepen te bereiken. Zo is het dierenpark begonnen met het maken van vlogs, 360 graden video’s en heeft het een eigen online community voor kinderen ontwikkeld. In 2015 is eveneens het Park Restaurant volledig vernieuwd, waarbij scherp is gekeken naar horecabeleving, storytelling en kwalitatief hoogwaardige horecaproducten.
Vooruitblik 2016
Burgers’ Zoo zit vol plannen voor het nieuwe jaar. Vanaf maart 2016 verbouwt het dierenpark de winkel bij de ingang tot een gethematiseerde inloopwinkel. Ook organiseert Burgers’ Zoo elke vakantie een groot evenement dat aansluit bij de natuurlijke leefomgevingen.
Meer informatie: www.burgerszoo.nl