Beursconcept ‘Mooi Nederland’ op basis van lifestyles

Onder de naam ‘Mooi Nederland’ wordt er een beurs georganiseerd waar zowel het ‘dagje uit’, als de verblijfsaccommodaties kunnen aanhaken. Afgelopen dinsdag werd de nieuwe beurs gepresenteerd. Grootste verschil met de opzet van Holland Beurs is de inrichting rondom Lifestyles.

Aan boord van de rondvaartboot van rederij Schuttevaer

Organisator Michel Reimus van ConcepThink had de geïnteresseerden uitgenodigd voor een rondvaart in de Utrechtse grachten (ter beschikking gesteld door rederij Schuttevaer.) Daar werd de opzet van het Publieksevenement Mooi Nederland gepresenteerd. De beurs is een voortzetting van het initiatief ‘Holland Beurs’ dat dit jaar net niet voldoende omvang wist te realiseren om door te gaan. Daar is Reimus voor 2013 niet bang voor: “We zijn nu al een paar stappen verder dan afgelopen jaar. Toen ging de beurs kantje-boord, net niet door. De betrokkenheid is groot en veel partijen doen nu al toezeggingen. Ook hebben we ten opzichte van de Holland Beurs de doelgroep verbreed naar verblijfsrecreatie. Met Rotterdam AHOY hebben we een prima partner in huis die ons op allerlei manieren ondersteunt.”

Kom naar buiten
De beurs gaat plaatsvinden op 2 en 3 maart 2013 in het Rotterdamse AHOY. ‘Kom naar buiten in Ahoy’ is de beleving waarin Mooi Nederland het publiek wil meenemen langs allerlei mogelijkheden rondom uitstapjes in Nederland. Het wordt een voorjaarsbeleving met volop inspiratie, activiteiten en vermaak. Mooi Nederland combineert ‘Er-op-Uit’ in Eigen Land met Natuurbeleving en Buiten Lifestyle.

Lifestyles
De aanwezigen tijdens de preview waren zeer te spreken over de bijzondere evenementopzet. Met name de zes thema’s werden bijzonder goed ontvangen. De Holland Beurs zou worden georganiseerd per provincie. In de beurs ‘Mooi Nederland’ kunnen exposanten zich presenteren binnen een van de volgende zes thema’s:

  • natuur & platteland
  • steden & cultuur
  • water & kust
  • culinair & vitaliteit
  • attractief & vermaak
  • typisch Nederland

Naast deze zes thema’s is er een aantrekkelijke opzet waar bezoekers aan allerlei activiteiten kunnen deelnemen en heerlijk kunnen shoppen. De gehele entourage van Mooi Nederland versterkt de individuele interactie met het publiek. Mooi Nederland richt zich op gezinnen, senioren en vrouwen. Vrouwen bepalen immers over het algemeen welk uitje er ondernomen wordt en opa en oma nemen aan steeds meer activiteiten met de kleinkinderen deel.

Eerste lifestyle: vissen
Gunstig is dat Mooi Nederland gelijktijdig wordt gehouden met de laatste twee dagen van de 45e editie van hengelsportbeurs Visma. Dit evenement trekt ruim 20.000 bezoekers over drie dagen en sluit naadloos aan bij de Vrijetijdsbeleving van Mooi Nederland. Bezoekers kunnen dan ook door de combikaart met aanzienlijk voordeel beide evenementen bezoeken. Bijvoorbeeld moeder en dochter bezoeken Mooi Nederland en vader en zoon de Visma. Vanzelfsprekend kunnen ze er ook voor kiezen om met een aantrekkelijke korting gezamenlijk beide evenementen te bezoeken. De organisatie verwacht met Mooi Nederland ongeveer 17.500 bezoekers te trekken.

Geïnteresseerden kunnen contact opnemen met Michel Reimus van ConcepThink telefoon: 06-41091093. Ook kunt u vanaf week 24 kijken op www.mooinederland.info of nu uw contactgegevens mailen naar info@concepthink.nl.

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *